بسکتبال ذوب‌آهن در جهنم گرگان؛ تلاش برای جاودانگی از هفته دوم لیگ

گرگان- ایرنا- فرصت جدال تیم‌های مدعی لیگ برتر بسکتبال خیلی زود و در هفته دوم مهیا شد تا مشتاقان این رشته به خصوص در گرگان و اصفهان چشم به راه تماشای مسابقه‌ای جذاب و مهیج از سوی شهرداری و ذوب آهن باشند و گرم‌شدن تنور لیگ برتر را از همین هفته‌های ابتدایی لمس کنند.

به گزارش ایرنا، شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان از تیم های باسابقه بسکتبال ایران هستند و رویارویی آن‌‎ها همیشه دیداری تماشایی و در مواردی با حاشیه همراه بود.

جابه‌جایی بازیکنان بین ۲ تیم و از همه مهم‌تر، کوچ مربی فصل پیش شهرداری به ذوب‌آهن، حساسیت مسابقه امروز را به اوج خواهد رساند که تشویق بی‌امان هزاران هوادار حاضر در ورزشگاه امام خمینی (ره) گرگان گوشه‌ای از این وضعیت را به زمین و بازیکنان منتقل خواهند کرد.

در فصل ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰، علاوه بر ۲ برد متوالی شهرداری گرگان با هدایت «مهران حاتمی»، در دور مقدماتی و گروهی، ۲ تیم در فینال هم رو در روی هم قرار گرفتند که شهرداری در فینال با سه برد در برابر یک جام قهرمانی را بالای سر برد.

پس از کسب عنوان قهرمانی تیم شهرداری گرگان و نایب قهرمانی ذوب‌آهن اصفهان، فدراسیون بسکتبال تلاش کرد ذوب‌آهن به عنوان نماینده دوم ایران راهی مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا شود که این پیگیری از سوی فدراسیون بسکتیال آسیا مورد موافقت قرار گرفت.

از قضا در نیمه نهایی دور مقدماتی باشگاه‌های آسیا شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان به مصاف هم رفتند که شهرداری بار دیگر و در ۲ بازی متوالی، ذوب آهن را شکست داد.

در فصل گذشته لیگ برتر هم در دور مقدماتی شهرداری در ۲ بازی رفت و برگشت ذوب‌آهن را برد و فرصت کسب امتیاز را به تیم اصفهانی نداد.

پس از قهرمانی شهرداری در فصل گذشته، این تیم گرگانی دچار تغییر و تحولات گسترده در کادر فنی و بازیکنان شد و چهره این تیم در مقایسه با چند فصل قبل که از ثبات کامل برخوردار بود، دگرگون گردید.

از طرف دیگر ذوب‌آهن اصفهان با فرزاد کوهیان قطع همکاری کرد و مهران حاتمی سرمربی فصل پیش شهرداری گرگان را به خدمت گرفت که همین جابه‌جایی حساسیت بازی امروز را به اوج خود خواهد رساند.

شهرداری گرگان هم پس از قطع همکاری با حاتمی، سکان هدایت تیم خود را به سیدمصطفی هاشمی سپرد و چه کسی در بسکتبال ایران است که از رقابت این ۲ مربی نامدار برای اثبات شایستگی های خود با خبر نباشد.

هاشمی که مربی امتحان پس داده ای در بسکتبال ایران است در اولین گام برای تقویت تیم خود دست به خانه تکانی زد و بعد از جدایی بهنام یخچالی و پیوستن او به بوندسلیگای آلمان، از ادامه همکاری با محمد جمشیدی، اوراس و پری پتی، سجاد پذیرفته و رسول مظفری صرف نظر کرد و به جای آنان ابتدا ارسلان کاظمی کاپیتان سال‌های اخیر ذوب‌آهن را به جمع بازیکنان اضافه کرد و در ادامه نوید رضایی‌فر، سینا واحدی، محمد یوسف‌وند و امیرحسین آذری و سپس «نورل پله» و «ویل کری» ۲ بازیکن خارجی را خرید تا ترکیب تیم را با تحول و تغییر زیاد روبه رو کند.

علاوه بر این بازیکنان، هاشمی با مبین شیخی، یاسین کلاسنگیانی و خشایار علی‌اکبری به عنوان بازیکنان بومی قرارداد امضا کرد تا ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان را روانه لیگ برتر کند.

مهران حاتمی که از گرگان جدا شده بود هم برای جبران خروج کاظمی و حضور وی در تیم شهرداری، روزبه ارغوان و رسول مظفری را از گرگان با خود به اصفهان بود و برای تقویت تیم خود با حامد حدادی که به تازگی از تیم ملی خداحافظی کرده هم قرارداد بست.

مسعود سلیمانی، اصغر کاردوست، آرن داودی، دوایت بایککس، مهدی مرادی نسب، دیگر بازیکنان جدید ذوب آهن اصفهان هستند.

با این تغییر و تحولات، شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان در ایستگاه دوم لیگ برتر به یکدیگر رسیدند تا با نمایش قدرت و اقتدار خود، از شروع لیگ برای حریفان خط و نشان بکشند.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان در هفته نخست از این مسابقات در گرگان با نتیجه ۸۱ بر ۶۵ لیموندیس شیراز را شکست داد و تیم ذوب‌آهن اصفهان هم با نتیجه ۷۶ بر ۶۸ در زمین خود از سد تیم رعد پدافند هوایی تهران عبور کرد.

دیدار تیم‌های شهرداری گرگان و ذوب‌آهن اصفهان در هفته دوم لیگ برتر بسکتبال عصر امروز یکشنبه در گرگان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha