۶ آبان ۱۴۰۲، ۴:۳۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85272622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عفو بین‌الملل: ثبت جنایت جنگی علیه مردم غزه دشوار است

تهران-ایرنا-سازمان عفو بین‌الملل جمعه شب در واکنش به قطع برق، تلفن و اینترنت مردم غزه و ارتباط این باریکه با جهان هشدار داد: کار ثبت جنایت‌های جنگی علیه غیرنظامیان غزه به وسیله سازمان‌های حقوق بشر بسیار دشوار شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، این سازمان همچنین اعلام کرد: غیرنظامیان در نوار غزه به دنبال قطع ارتباط این منطقه با جهان در جریان بمباران و گسترش حملات زمینی در معرض خطرات بی‌سابقه‌ای هستند.

عقو بین الملل افزود: غیر نظامیان در غزه در معرض خطر بی‌سابقه قرار دارند و اسرائیل راه‌های ارتباطی آنها را قطع کرده و بمباران و حملات خود به آنان را شدت داده است.

این سازمان حقوق بشری هشدار داد: اسرائیل باید حملات بی‌هدف و نامناسب خود که منجر به کشتار و زخمی شدن هزاران غیر نظامی شده را متوقف کند.

سازمان عفو بین‌الملل افزود: باید زیرساخت‌های اینترنت و ارتباط در غزه به صورت فوری دوباره راه‌اندازی شود تا تیم‌های امداد ونجات بتوانند به فعالیت و کار خود بپردازند.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد نیز جمعه شب هشدار داد: جان غیرنظامیان، کادر پزشکی، روزنامه‌نگاران و کارمندان سازمان ملل در غزه در معرض خطر بزرگی قرار دارد.

لین هستینگز هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در فلسطین افزود:ارتباط غزه با جهان در سایه بمباران بسیار شدید قطع شده است.
وی گفت: بیمارستان‌ها نمی‌توانند بدون ارتباطات، سوخت، غذا، آب و دارو به کار خود ادامه دهند.

اوضاع انسانی در غزه چنان فاجعه بار است که در سایه قطع تلفن همراه، برق و اینترنت در غزه، سازمان جهانی بهداشت جمعه شب اعلام کرد که ارتباط با کارمندانش در این باریکه به صورت کامل قطع شده است.

بسیاری از شخصیت‌های سیاسی فلسطینی و دیگر کشورهای اسلامی و عربی نسبت به پیامدهای فاجعه بار این اقدام رژیم صهیونیستی هشدار داده و تأکید کردند که این اقدام برای کشتار ملت غزه در سایه سکوت و تاریکی صورت می‌گیرد.

در همین راستا، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فسطین جمعه شب هشدار داد: قطع تلفن همراه، اینترنت و آب با هدف کشتار ملت فلسطین در غزه انجام گرفته است.

وی افزود: قطع اینترنت و تلفن همراه تلاشی برای ارتکاب جنایت علیه مردم غزه در سکوت و تاریکی است.

محمد الهندی معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این باره با اشاره به قطع برق، تلفن و اینرنت توسط رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل نمی‌خواهد جنایاتی را که در غزه انجام می‌دهد، دنیا مشاهده کند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha