۶ آبان ۱۴۰۲، ۵:۳۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85272616
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سوئیس پس از رای مثبت به قطعنامه کشورهای عربی ، خواستار آتش بس فوری شد

تهران- ایرنا- سوئیس با اعلام اینکه به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره غزه رای مثبت داده ، خواستار «آتش‌بس بشردوستانه فوری و پایدار» در غزه شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه سوئیس بامداد شنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: سوئیس به قطعنامه خاورمیانه که خواستار آتش‌بس بشردوستانه، دسترسی سریع و بدون مانع بشردوستانه به غزه، احترام به قوانین بین‌الملل و حفاظت همه طرف‌ها از غیرنظامیان شده است، رای مثبت داد.

مجمع عمومی سازمان ملل جمعه شب با ۱۲۰ رای مثبت در برابر ۱۴ رای منفی و ۴۵ رای ممتنع قطعنامه پیشنهادهای کشورهای عربی را که توسط اردن ارائه شده بود، تصویب کرد.

این قطعنامه نسبت به «تشدید تنش‌های اخیر» ابراز «نگرانی شدید» کرد و خواستار آتش‌بس بشردوستانه فوری و توقف خصومت‌ها در غزه شد.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز جمعه خواستار «آتش‌بس بشردوستانه» برای حفاظت از غیرنظامیان ساکن غزه و تسریع آزادی اسرا شد.

همچنین شارل میشل رئیس شورای اروپا پنجشنبه بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه مدعی شد: دسترسی‌های بشردوستانه به غزه باید فراهم باشد و ما بر این باور هستیم که غیرنظامیان باید حفاظت شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha