۵ آبان ۱۴۰۲، ۲:۵۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85271987
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جهاد اسلامی: بدبینی آمریکا به آمار شهدای غزه بی‌شرمانه است

تهران- ایرنا- جنبش جهاد اسلامی فلسطین به اظهارت رئیس جمهور آمریکا درباره آمار شهدای فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه واکنش نشان داد و آن را بی‌شرمانه خواند.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از الجزیره، جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: بدبینی آمریکا به تعداد و آمار شهدا در واقع انکار بی شرمانه گستردگی هولوکاستی است که این روزها مردم فلسطین با آن روبرو هستند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیش تر آمار شهدای غزه را که از سوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه منتشر می شود، زیر سوال برده بود و گفته بود که نمی‌تواند به آن استناد کند.

وزارت بهداشت غزه پیشتر در پاسخ به تردید بایدن در صحت آمار شهدا، در گزارش ۲۱۲ صفحه‌ای، اسامی و هویت جان‌باختگان در حملات اسرائیل به غزه از ۷ تا ۲۶ اکتبر (۱۵ مهر تا ۴ آبان) را منتشر کرده بود.

در گزارش این وزارتخانه که در آن آمار قربانیان در رده‌های مختلف گنجانده شده است در فاصله زمانی بین تاریخ‌های مذکور، ۷ هزار و ۲۶ نفر از جمله ۲ هزار و ۹۱۳ کودک جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین از این تعداد ۳ هزار و ۱۲۹ زن و ۳ هزار و ۸۹۹ مرد بوده و هویت ۲۸۱ نفر مشخص نشده است.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم اسرائیل برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha