۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85271850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میدان داری بانوان کوراش‌کار خراسان‌شمالی در اردوی تیم ملی

۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبر: 85271850
سعید وحیدی
میدان داری بانوان کوراش‌کار خراسان‌شمالی در اردوی تیم ملی

بجنورد- ایرنا- کسب چهار نشان طلا و برنز بانوان کوراشکار خراسان شمالی در اردوی انتخابی تیم ملی نشان از توانمندی ویژه ورزشکاران این خطه در رشته کوراش دارد.

به گزارش ایرنا، بانوان کوراشکار خراسان شمالی روز گذشته مهمان مازندران برای کسب جواز حضور در اردوی تیم ملی کوراش در رده سنی جوانان بودند.

رقابت هایی که همانند دوره های قبل پایان خوبی برای کوراش کاران این خطه از شمال شرق کشور داشت و کارنامه ورزشی بانوان خراسان شمالی را خوش رنگ تر کرد.

ورزشکاران توانمند پایتخت کوراش، بار دیگر به دور از هر حاشیه ای بر روی تشک حاضر شدند و پرونده این دوره از رقابت ها را با کسب یک نشان طلا و سه نشان برنز بستند.

بانوان کوراشکار خراسان شمالی با حضوری مقتدر و کسب نخستین طلا در این رقابت ها نشان دادند، عنوان داری کوراش این خطه تنها محدود به مردان نیست بلکه بانوان نیز ظرفیت های ویژه ای زیادی برای حفظ عنوان پایتخت کوراش دارند.

میدان داری بانوان کوراش‌کار خراسان‌شمالی در اردوی تیم ملی

کسب چهار نشان طلا و برنز

رقابت های انتخابی تیم های کوراش بانوان روز گذشته با حضور ۱۰۶ کوراشکار از سراسر کشور در سالن ورزشی شهیدان رویان مازندارن برگزار شد.

خراسان شمالی در این دوره از رقابت به چهار نشان طلا و برنز دست یافت.

"زهرا باغچقی" در وزن ۴۸ کیلوگرم به نشان طلا، "فائزه ابراهیمی" در وزن ۵۲ کیلوگرم، "زهرا باغچقی" در وزن ۷۰ کیلوگرم و"فاطمه براتی بریمانلو" در وزن ۸۷ کیلوگرم به نشان برنز دست یافتند.

میدان داری بانوان کوراش‌کار خراسان‌شمالی در اردوی تیم ملی

خراسان شمالی مهد کوراش ایران

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی می گوید: استان خراسان شمالی ظرفیت ویژه ای در رشته کوراش دارد به گونه ای که با معرفی قهرمانان زیادی در میادین آسیایی و جهانی همواره عنوان دار پایتخت کوراش کشور است.

داوود خدابنده می افزاید: ورزشکاران جودو و کوراش خراسان شمالی همواره پای ثابت کسب نشان های آسیایی و جهانی هستند که با حمایت های بیشتر باید این روند کسب افتخارآفرینی برای کشور حفظ شود.

وی تصریح می کند: بانوان خراسان شمالی نیز با کسب نخستین نشان طلا در رقابت های انتخابی تیم ملی ثابت کردند، افتخار آفرینی در این رشته تنها محدود به مردان استان نیست.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته جودو و کوراش دارد.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است و ۲۳۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha