۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۶
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85271695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهار نشت خط لوله نفت جزیره خارگ با یک فعالیت جهادی

گناوه – ایرنا – مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی گفت:کنترل و مهار نشت خط لوله نفت مسیر گناوه به جزیره خارگ فقط با بهره گیری از توانمندی و ظرفیت داخل کشور اعم از انسانی و تجهیزاتی و با یک حرکت جهادی شبانه روزی انجام شد.

به گزارش ایرنا، عباس غریبی روز پنجشنبه در نشست با امام جمعه گناوه اظهار کرد: برای مهار این حادثه که در شهریورماه امسال اتفاق افتاد، پیشنهادهایی از کشورهای خارجی داشتیم و برای انجام آن یک میلیون دلار تقاضا کردند اما از صفر تا ۱۰۰ این عملیات از توانمندی متخصصان ایرانی داخلی استفاده شد.

وی کنترل و مهار نشتی این مسیر حادثه دیده را بسیار سخت و حساس دانست و افزود: اگر بدشانسی و یا اشتباهی در این حادثه صورت می گرفت، ۷۲ هزار بشکه نفت بدون کنترل وارد دریا شده و یک فاجعه زیست محیطی اتفاق می افتاد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: باتوجه به اینکه محل حادثه در عمق ۶ تا هفت متری دریا اتفاق افتاده و امکان آمدن شناورهای بزرگ برای کنترل و مهار ممکن نبود، از یک شناور در بندر دیر با مالکیت خصوصی استفاده شد.

غریبی ادامه داد: برای مهار محل حادثه حتی یک ساعت کار تعطیل نشد و غواصان حرفه ای با تلاش و زحمات بسیار زیاد موفق به پیداکردن نشتی در اعماق دریا در هفتم مهرماه امسال شدند.

وی عنوان کرد: از این حادثه ضمن درس آموزی برای تکرارنشدن در آینده، اعتبارات خوبی برای مقابله با آلودگی نفتی لحاظ و ۶ شناور به استان بوشهر اختصاص یافت.

وی با تقدیر از مردم نجیب گناوه در طول زمان نشتی نفت به منطقه، افزود: باید دین خود را در حوزه های مختلف برای این شهرستان ادا کنیم.

امام جمعه گناوه گفت: کنترل و مهار نشتی خط لوله نفت در مسیر گناوه به جزیره خارگ کاری جهادی و بسیار بزرگی بود.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی‌حسینی افزود: شهرستان گناوه کلیدر نفتی کشور است و اگر آسیبی در این حوزه بوجود آمد، در وهله اول دامنگیر این منطقه می شود.

وی ادامه داد: شمال استان بوشهر در زمینه مسئولیت های اجتماعی مجموعه نفت محروم بوده و نیاز به نگاه ویژه و خاص دارد تا تحولی خوب در منطقه ایجاد شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: متعهدبودن و عملیاتی شدن مسئولیت های اجتماعی نفت به کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه کمک شایانی می کند.

رکنی‌حسینی یادآور شد: جوانان منطقه از مجموعه نفت انتظار دارند زمینه اشتغال آنها با توجه به ظرفیت‌های موجود در جزیره خارگ فراهم شود.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ، روند صادرات نفت مضاعف شده، گفت: این فرصت می تواند کمک شایانی به اقتصاد کشور و ارزآوری کند.

وی بازسازی لوله های خطوط انتقال نفت در حوزه این شهرستان را لازم دانست و گفت: باتوجه به اینکه لوله های نفتی قدمت زیادی دارند باید بازسازی شوند تا دیگر مشکل نشتی ایجاد نکنند.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه ۲ ورزشکار این شهرستان در بازی های « پاراآسیایی هانگزو چین » صاحب نشان شده و برای کشورمان افتخارآفرینی کردند از وزارت نفت خواست تا زمینه اشغال به کار آنها را فراهم کند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با ۱۱۰ کیلومتر نوار ساحلی در کنار تاسیسات مهم نفتی و در مسیر خطوط اصلی لوله انتقال نفت به جزیره خارگ واقع است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha