چین فضاپیمای شنژو-۱۷ را با موفقیت پرتاب کرد

تهران- ایرنا- چین در رقابت با آمریکا و در گام جدیدی از برنامه خود برای فرستادن فضانوردان به ماه در حدود سال ۲۰۳۰، ماموریت سرنشین‌دار شنژو-۱۷ را با موفقیت به ایستگاه فضایی خود پرتاب کرد.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، موشک Long March-2F حامل فضاپیمای Shenzhou-17 از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان (Jiuquan) در شمال غربی چین با سه فضانورد به سمت ایستگاه فضایی تیانگونگ (Tiangong) از زمین برخاست. آن‌ها جوان‌ترین خدمه‌ای هستند که به ایستگاه فضایی تیانگونگ سفر می‌کنند.

این ششمین ماموریت سرنشین‌دار چین برای رسیدن به این زیرساخت و دومین ماموریت پس از تکمیل ساخت این ایستگاه در پایان سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

آژانس فضایی سرنشین‌دار چین (AEMT) گزارش داد که انتظار می‌رود شنژو-۱۷ بین شش تا هفت ساعت طول بکشد تا به ایستگاه فضایی برسد.

چین فضاپیمای شنژو-۱۷ را با موفقیت پرتاب کرد

به نوشته تارنمای فرانس ۲۴، تیانگونگ، تاج جواهر برنامه فضایی چین، خدمه سه فضانورد خود را هر شش ماه یکبار تغییر می‌دهد. در دوران ریاست جمهوری شی جین پینگ، چین به «رویای فضایی» خود سرعت بخشیده است.

مقام‌های چین دیروز چهارشنبه گزارش دادند که با رسیدن فضانوردان جدید، خدمه قبلی، در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) به زمین بازخواهند گشت.

دومین اقتصاد بزرگ جهان، میلیاردها دلار به برنامه فضایی تحت کنترل نظامی خود تزریق کرده است تا بتواند از ایالات متحده و روسیه پیشی بگیرد.

در چارچوب این راهبرد، پکن قصد دارد در سال ۲۰۳۰ یک ماموریت سرنشین‌دار به ماه بفرستد و می‌خواهد پایگاهی بر روی سطح ماهواره زمین بسازد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha