۵ آبان ۱۴۰۲، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85271390
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

میدان‌های شهری قزوین با تردد بالا باید به تقاطع تبدیل شوند

قزوین - ایرنا - مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: میدان‌های شهری قزوین با سه هزار تردد وسایل نقلیه باید در راستای حفظ امنیت عابران پیاده و کاهش میزان تصادفات به تقاطع تبدیل شوند.

مجتبی جانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب، تصریح کرد: تاکنون میدان‌های ولیعصر، شهدا، ۲۲ بهمن، رزمندگان (نخستین میدان سابق کوثر) و شورا به دلیل تردد بالای خودرو به تقاطع تبدیل شده اند و این روند نیز همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: براساس شمارشگر پلاک خودروها که در میدان اول کوثر قرار دارد، در ساعت‌های اوج ترافیک شاهد تردد بیش از چهار هزار دستگاه وسیله نقلیه بودیم که گاهی اوقات این مساله به قفل شدن و حتی ترافیک سنگین در محورهای دیگر استان منجر می‌شد.

جانی بر امنیت عابران پیاده و همچنین کاهش میزان تصادفات در سطح شهر قزوین تاکید کرد و گفت: طبق قانون تقاطع‌های همسطح شهری، وجود تقاطع علاوه بر نظم بخشییدن به ترافیک باعث می‌شود تا عابران پیاده و حتی دوچرخه سواران نیز بتوانند با آسودگی در خیابان رفت و آمد کنند.

به گفته این مسوول، اولویت سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری قزوین، ایجاد افزایش سطح ایمنی عبور و مرور و همچنین نصب ملزومات ترافیکی است تا خودروها و همچنین وسایل نقلیه با سرعت مطمئن حرکت کرده و از بروز حوادث نیز جلوگیری کند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد:‌ تبدیل میدان به تقاطع موضوعی چند وجهی است که علاوه بر این سازمان نهادهای دیگری مانند پلیس راهور و همچنین معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری نیز در تصمیم گیری آن نقش دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha