۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85271135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون دادستان کشور: واردات کالا نباید به تولید داخل آسیبی وارد کند

اهواز- ایرنا- معاون قضایی دادستان کل کشوربا تاکید بر حمایت از تولید داخلی گفت: واردات باید بر اساس نیاز بازار و به کالاهای اساسی مهم محدود شود تا به تولیدکنندگان ضرری وارد نشود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی جمادی روز پنجشنبه در آخرین روز از سفر خود به استان خوزستان در حاشیه بازدید از بندر سجادی شهرستان هندیجان بیان کرد: مشکلات مرتبط با فرآیند ترخیص کالاهای وارداتی در تهران پیگیری خواهد شد.

وی افزود: دستورالعمل واردات و صادرات کالا برای همه شهرهای بندری کشور یکسان و اجرای آن ضروری است.

جمادی با بیان اینکه اقتصاد شهرهای بندری باید بر پایه تجارت دریایی باشد، بیان کرد: باتوجه به مشکلات بخش کشاورزی شهرهای جنوب کشور که ناشی از کمی بارش و شرایط جغرافیایی است، تجارت کالا از طریق صادرات و واردات، علاوه بر ارزآوری و تامین کالای داخل کشور می‌تواند بر معیشت مردم و کاهش نرخ بیکاری این مناطق اثرگذار باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان نیز در حاشیه این بازدید خواستار توجه ویژه قوه قضاییه به بازارچه‌های مرزی استان برای توسعه اشتغال سالم و بهبهود معیشت مردم شد.

صادق جعفری چگنی گفت: تقاضای مردم استان اجرای دستورالعمل واردات کالا به صورت یکسان در استان‌های کشور است و چنانچه این امر محقق شود، از بسیاری جرائم ناشی از بیکاری پیشگیری خواهد شد.

وی افزود: ترخیص بخشی از اموال متروکه استان نیاز به پیگیری از طریق مجاری قانونی در مرکز کشور دارد.

به گزارش ایرنا، معاون قضایی دادستان کل کشور در سفر سه روزه خود به خوزستان از تعدادی واحد تولیدی در شهرستان ماهشهر، انبارهای ذخیره کالای بندر امام (ره) و بندر هندیجان بازدید کرد.

هدف از سفر وی به خوزستان بررسی وضعیت دپوی کالا در بندر امام (ره) استان بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha