۴ آبان ۱۴۰۲، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85271106
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان به عنوان سردترین مرکز استان کشور ثبت شد

۴ آبان ۱۴۰۲، ۸:۱۱
کد خبر: 85271106
زنجان به عنوان سردترین مرکز استان کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته زنجان با دمای هوای سه درجه سانتیگراد به عنوان سردترین مرکز استان کشور ثبت شد.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امروز آسمان مناطق مختلف استان صاف تا قسمتی ابری است، افزود: از بعدازظهر شاهد وزش باد در اغلب نقاط خواهیم بود که سرعت آن در برخی ساعات به حد نسبتا شدید خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طی روزهای آینده شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود،‌ یادآورشد:‌ وزش باد،‌ پدیده جوی غالب در این روزها خواهد بود.

سلطانی با اشاره به اینکه سرمای شبانه در برخی نقاط استان محسوس است،‌ اظهار داشت:‌ در مناطق سردسیر استان دمای هوا به زیر صفر نیز می رسد.

وی دمای فعلی هوای شهر زنجان را پنج درجه سانتیگراد بیان کرد و اظهار داشت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان سه و ۲۱ درجه، ابهر پنج و ۲۳، خرمدره هشت و ۲۲ درجه، آببر ۱۴ و ۲۷ درجه، سلطانیه سه و ۲۰ درجه، قیدار پنج و ۱۷ درجه و ماهنشان پنج و ۲۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha