پاشینیان: میزبانی از پایگاه‌های نظامی روسیه برای ارمنستان هیچ منفعتی ندارد

تهران- ایرنا- نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت که بعد از کنترل قره باغ توسط جمهوری آذربایجان ، ایروان هیچ سودی در میزبانی از پایگاه‌های نظامی روسیه نمی‌بیند.

به گزارش ایرنا، پاشینیان در مصاحبه‌ای با روزنامه وال استریت ژورنال که چهارشنبه منتشر شد، با بیان این مطلب افزود: این تحولات اساسا ما را به این نتیجه رسانده است در حوزه امنیت به روابط خود، تنوع بدهیم و اکنون در تلاش برای انجام آن هستیم.

به نوشته وال استریت ژورنال، حضور نظامی روسیه در ارمنستان شامل ۲ پادگان و یک پایگاه هوایی است. قفقاز محل عبور خطوط لوله نفت و گاز است و مسکو مدتهاست که خود را ضامن امنیت ارمنستان در این منطقه پرتلاطم می‌داند.

نخست وزیر ارمنستان یک ماه پیش در موضعگیری دیگری درباره وضعیت قره باغ، جمهوری آذربایجان را به «پاکسازی قومی» و روسیه را به ناتوانی در تضمین امنیت ارامنه در این منطقه متهم کرد.

پاشینیان همچنین نسبت به آنچه تحرکات برخی نیروهای ناشناس برای کودتا علیه خود دانست، هشدار داد و رسانه‌های روسیه را متهم کرد که در حال انجام جنگ اطلاعاتی علیه دولت او هستند.

وی ادامه داد: برخی از شرکای ما به طور فزاینده تلاش می‌کنند تا آسیب‌پذیری‌های امنیتی ما را آشکار کنند و نه تنها امنیت و ثبات خارجی، بلکه امنیت و ثبات داخلی ما را نیز به خطر می‌اندازند، در حالی که همه هنجارها در روابط دیپلماتیک و بین دولتی، از جمله تعهدات بر عهده گرفته شده بر اساس معاهدات را نقض می‌کنند.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اظهارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام ارمنستان برای اتهام‌زنی به روسیه در واقع تلاش برای سلب مسئولیت از شکست سیاست داخلی و خارجی این کشور است و سخنان پاشینیان را انعکاس سیاست‌های غرب برای نفوذ در منطقه اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha