بایدن از حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینی‌ها انتقاد کرد

تهران- ایرنا- جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر ضمن تاکید بر آنچه حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود خواند، از حمله شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به فلسطینی‌ها در کرانه باختری انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، رویترز چهارشنبه نوشت: بایدن در اقدامی نادر از شهرک‌نشین‌های اسرائیلی در کرانه باختری انتقاد و بر درخواست‌ها بر راه حل دو دولتی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهوری آمریکا، شهرک‌نشینان افراطی را به دمیدن بر آتش متهم کرد و درباره آنها به فلسطینی‌ها در کرانه باختری هشدار داد.

وی در کاخ سفید در یک کنفرانس خبری با حضور آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا شرکت کرده بود، گفت: آنها در جاهایی به فلسطینی‌ها حمله می‌کنند که حق دارند در آنجا باشند.

به نوشته یو.اس.ای تودی، بایدن همچنین گفت که به ایران هشدار داده است که اگر در صدد تلاش برای ضربه زدن به نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه برآید، واشنگتن به آن پاسخ خواهد داد. 

وی افزود: هشدار من این بود که اگر آنها به اقدام علیه این نیروها ادامه دهند ما به آن پاسخ خواهیم داد. 

به نوشته رویترز، رئیس جمهوری آمریکا همچنین اظهار کرد که وی معتقد است اسرائیل باید از شهروندان خود دفاع کند اما در عین حال از شهروندان بی‌گناه در غزه نیز باید حفاظت کند.

وی گفت: اسرائیل تا جایی که می‌تواند، هر چند که سخت باشد، باید از غیرنظامیان بی‌گناه حفاظت کند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم اسرائیل برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

طبق آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت غزه، تجاوز رژیم صهیونیستی تا کنون منجر به شهادت ۶هزار و ۵۴۶ نفر ازجمله ۲هزار و ۷۰۴ کودک شده است. این وزارتخانه همچنین شمار مجروحان در غزه را ۱۷ هزار و ۴۳۹ نفر اعلام کرده است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha