۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۲۷
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85270919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعلام همبستگی سفیران مقیم مسکو با مردم فلسطین

۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۲۷
کد خبر: 85270919
اعلام همبستگی سفیران مقیم مسکو با مردم فلسطین

مسکو- ایرنا- جمعی از سفیران کشورهای اسلامی و دیگر کشورها، روز چهارشنبه در مراسم همبستگی با مردم مظلوم غزه و فلسطین که در محل سفارت فلسطین و در برابر دوربین های رسانه‌ها برگزار شد، شرکت کردند.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه به همراه برخی سفیران و دیپلمات‌های خارجی در این آیین که به دعوت سفیر فلسطین در مسکو برگزار شد، حضور داشتند.

اعلام همبستگی سفیران مقیم مسکو با مردم فلسطین

در این مراسم، سفیر لبنان به عنوان رئیس گروه کشورهای عربی و در ادامه سفیر فلسطین طی سخنانی، جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه و کرانه باختری را محکوم کردند و ضمن تشکر از مواضع رئیس جمهور روسیه در قبال فلسطین، خواستار اقدام عملی جامعه جهانی در توقف خشونت صهیونیست و پایان اشغال سرزمین فلسطین و بلندی های جولان، توسط رژیم صهیونیستی شدند.

اعلام همبستگی سفیران مقیم مسکو با مردم فلسطین

سفیر ایران در روسیه در حاشیه این آیین در مصاحبه با خبرنگاران، ضمن تشریح سیاست و مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال فلسطین، اقدامات ددمنشانه رژیم کودک کش صهیونیستی را دارای سابقه ای ۷۵ ساله دانست که همواره توسط رهبر فقید انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری، گوشزد شده است.
جلالی خواستار اتحاد تمام کشورها در برابر جنایت های صهیونیست به منظور توقف هرچه سریعتر حملات وحشیانه به غزه و ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم مظلوم و بی دفاع شد.

اعلام همبستگی سفیران مقیم مسکو با مردم فلسطین

پیش از این، جمعی از مردم مسلمان و مسیحی مسکو با اهدای گل به سفارت فلسطین در روسیه با مردم مظلوم غزه ابراز همدردی کرده بودند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم اسرائیل برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

وزارت بهداشت غزه روز چهارشنبه اعلام کرد: تجاوزات رژیم صهیونیستی منجر به شهادت ۶هزار و ۵۴۶ نفر ازجمله ۲هزار و ۷۰۴ کودک شده است.

این وزارتخانه همچنین از افزایش شمار مجروحان در غزه به ۱۷ هزار و ۴۳۹ نفر خبر داد.

این وزارتخانه همچنین گزارش داد: آمار نشان می‌دهد که ۶۵ درصد از قربانیان هفته جاری در جنوب نوار غزه شهید یا زخمی شده اند؛ جایی که دشمن صهیونیستی ادعا می‌کند ایمن است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha