عضو هیئت‌رئیسه مجلس: دولت‌های اسلامی نگران تاج و تخت‌شان هستند

تهران-ایرنا- علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برخی دولت‌ها اسلامی به دلیل نگرانی برای تاج و تخت‌شان در حمایت از مردم فلسطین از ملت های خود عقب مانده‌اند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: امروز ملت‌های منطقه در حمایت از مردم فلسطین به پا خاستند و این وحدت و یکپارچگی در حمایت از مردم فلسطین در ۵۰ سال گذشته نظیر نداشته است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه بعضی از دولت‌های منطقه برای حفظ تاج و تخت‌شان در حمایت از ملت فلسطین موضع شجاعانه‌ای اتخاذ نکردند و از ملت‌های خود در این زمینه عقب ماندند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: دولت‌های منطقه گمان می‌کنند که با تکیه بر قدرت پوشالی آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌توانند برای همیشه در قدرت باقی بمانند، به همین دلیل حاضر نیستند که از ملت فلسطین حمایت کنند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس خاطرنشان کرد: قطعاً در آینده‌ای نزدیک پیروزی از آن ملت فلسطین است، پوشالی بودن قدرت صهیونیست‌ها با نبرد طوفان الاقصی بر همه روشن شد.

وی افزود: موشک باران مردم غزه تنها چند صباحی می‌تواند شکست صهیونیست‌ها را به تاخیر بیندازد، با موشک نمی‌توان در برابر اراده مردم ایستاد و پس از گذشت زمانی کوتاه پیروزی نهایی برای مردم غزه رقم خواهد خورد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

عملیات طوفان الاقصی درحالی وارد نوزدهمین روز خود شده که پیروزی‌های کم نظیر رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی به رغم بمباران منازل مسکونی و مراکز درمانی غزه از سوی صهیونیست ها همچنان ادامه دارد، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرده که ۳۵ هزار رزمنده این جنبش در غزه در کمین صهیونیست ها هستند.

دفتر اطلاع رسانی حماس در نوار غزه اعلام کرده که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) گذشته، بمب افکن های رژیم صهیونیستی به طور میانگین در هر کیلومتر از خاک غزه ۳۳ تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته اند.

در پاسخ به بمباران های بی وقفه غزه از سوی بمب افکن های رژیم صهیونیستی با بمب ها و تسلیحاتی غربی به ویژه آمریکا، رزمندگان مقاومت در دو کشور عراق و سوریه به سراغ پایگاه های آمریکایی در این دو کشور رفته اند و به بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پایگاههای یانکی ها ۱۲ بار در عراق و سوریه میزبان دهها راکت مقاومت بوده اند.

آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب امروز در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت شهدا، دولت‌های مسلمان را نیز به مراقبت و هوشیاری در قضیه فلسطین فراخواندند و گفتند: کشورهای اسلامی و سخنگویان سیاسی نباید در مقابل فضاسازی غربی‌ها قافیه را ببازند و با تکرار هر غلطی که آنها می‌کنند، فلسطینی‌ها را تروریست بنامند.

رهبر انقلاب گفتند: آمریکایی‌ها، فلسطینی‌های مدافع خانه و وطن را تروریست می‌نامند اما آیا رژیم غاصبی که خانه و وطن آنها را اشغال کرده تروریست است یا کسانیکه می‌خواهند خانه و کاشانه خود را پس بگیرند؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان تأکید کردند: همه بدانند که در این قضیه و قضایای آینده، ملت فلسطین پیروز است و دنیای آینده، دنیای فلسطین است نه دنیای رژیم صهیونیستی.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان نیز روز گذشته در دیدار با سفیر جدید عربستان در ایران با اشاره به ظلم 75 ساله صهیونیست‌ها علیه مردم بی‌دفاع و بی‌گناه فلسطین، نبود انسجام و موضع واحد از سوی کشورهای اسلامی را موجب تداوم کشتار و تعدی به فلسطینیان در این سال‌ها دانست و افزود: در جریان جنایات بی‌سابقه اخیر رژیم صهونسیتی و حامیان غربی‌اش در غزه نیز موضع یکپارچه و واحد جهان اسلام می‌توانست به شکلی موثرتر مانع ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی و زیاده‌خواهی‌های حامیان غربی‌اش شود.

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha