۷۰ هزار هزار میلیارد ریال پول سرگردان در کشور وجود دارد

مشهد-ایرنا- معاون هماهنگی و پیگیریهای ویژه دبیرخانه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: ۷۰ هزار هزار میلیارد ریال پول سرگردان در کشور وجود دارد که برای مدیریت آن باید فکری شود.

به گزارش ایرنا، محمد حسین سپهر روز چهارشنبه در نشست هیاتهای اندیشه ورز، روسا و هیات نمایندگان اتاق اصناف و سازمان بسیج اصناف که در مشهد برگزار شد افزود: این پول های سرگردان موجب تورم بازار شده و نظام پولی و مالی کشور را به هم ریخته است و بازاریان و اصناف برای استفاده از این منابع به نفع تولید و کاهش هزینه های آن باید ایده و نظر دهند.

وی اضافه کرد: از بازاریان و اصناف انتظار می رود که ایده ها و نظرات خود را پیرامون حل مسایل اقتصادی کشور ارایه دهند مثلا راهکار دهند که راههای دسترسی آسان به منابع مالی برای صنایع تولیدی با کنترل نرخ سود تسهیلات و استفاده از سرمایه بخش خصوصی چیست.

معاون هماهنگی و پیگیریهای ویژه دبیرخانه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: اگر اتفاقی در صحنه اقتصادی کشور رخ دهد، بازاریان و اصناف و فعالان اقتصادی که پیشران های اقتصادی کشور هستند باید مواخذه شوند زیرا آنان مدیران ارشد اقتصادی و معیشت مردم هستند.

سپهر افزود:همه دستگاه های امنیتی و نظارتی کشور تلاش می کنند که با مفاسد اقتصادی مقابله کنند اما بهترین افراد برای ایجاد ساز و کارهای تقویت نظام مدیریتی و مبارزه با فساد، اصناف و بازاریان هستند.

وی بهبود نظام مدیریتی، افزایش شفافیت، اصلاح بخشهای اداری و حاکمیتی و اصلاح نظام مالیاتی و امور قضایی و نظارتی و مبارزه با پدیده قاچاق را از مواردی برشمرد که نیازمند ایده و پیشنهادهای اصناف و بازاریان است.

معاون پیگیریهای ویژه دبیرخانه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ارایه ایده از سوی اصناف برای تقویت امنیت سرمایه گذاری در کشور، پشتیبانی توسعه کسب و کارهای خرد و متوسط در برابر تغییر قوانین و تحولات اجتماعی و تصمیمات دستگاه های مختلف، ارتقای همه جانبه هماهنگی بین اتحادیه ها و نظارتهای هدفمند بر عملکرد آنها، رفع موانع و بهبود فضای کسب و کار و کمک به ثبات قیمتها در بازار را خواستار شد.

سپهر افزود: اصناف و بازاریان کشور در بخشهای سیاسی و اجتماعی کشور، در انتخابات و حتی مقابله با اغتشاشات نقش اساسی دارند و باید انتخابات مجلس شورای اسلامی آبرومند برگزار شود و مشارکت حداکثری مردم بزرگترین نقطه قوت این انتخابات است و اصناف و بازاریان باید بیشترین سهم را در دوره بعدی مجلس داشته باشند.

۷۰ هزار هزار میلیارد ریال پول سرگردان در کشور وجود دارد

وی ادامه داد: نخبگان اصناف و بازاریان در هر نقطه ای از کشور که تصمیمی می سازند یا می گیرند باید حضور داشتند باشند و این نقص است که سرداران و فرماندهان عرصه اقتصادی حضور هدفمند و کمک دهنده ای در تصمیمات این عرصه نداشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha