فراخوان انتخاب اعضای حقیقی کمیسیون‌­های شورای عتف منتشر شد
بیست و نهمین جلسه شورای عالی عتف

تهران- ایرنا- دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با توجه به پایان دوره عضویت اعضای حقیقی کمیسیون‌های این شورا، برای انتخاب اعضای جدید فراخوانی منتشر کرد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، ‌ شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با هدف ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سیاست‌گذاری کلان اجرایی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری در کشور تشکیل شده و به موجب قانون، مصوبه‌های آن پس از ابلاغ رییس جمهوری برای تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور لازم‌الاجراست.

این شورا وظایف متعددی همچون سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان، حمایت و تامین منابع حوزه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و پایش و ارزیابی را برعهده دارد و متشکل از ۱۱ کمیسیون تخصصی است که هر یک اعضای حقوقی و حقیقی دارند، برای دوره‌ای چهارساله طی فرایندی مشخص انتخاب شده و در حوزه‌های تخصصی مربوطه، به ارائه مشاوره‌ تخصصی می‌پردازند.

براساس اعلام دبیرخانه شورای عالی عتف، با توجه به پایان دوره عضویت اعضای حقیقی در کمیسیون‌های تخصصی، دبیرخانه شورا در نظر دارد مطابق با شیوه‌نامه نحوه فراخوان و انتخاب اعضای حقیقی کمیسیون‌های تخصصی، اقدام به فراخوان از مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان جهت جذب صاحب نظران واجد شرایط کند.

آشنا با ساختار دولت، مجلس و دستگاه‌های اجرایی و فرایندهای کاری آنها، دارای سابقه فعالیت اجرایی حرفه‌ای در حوزه پژوهش و فناوری، آشنایی با ساختار سیاست‌گذاری حوزه پژوهش و فناوری در کشور، دارای رتبه دانشیار و بالاتر از نظر علمی، سطح چهار حوزوی یا عضو هیات مدیره شرکت دانش بنیان و علاقمند به عضویت در کمیسیون‌های تخصصی شورا از شرایط جذب است.

واجدین شرایط و علاقه‌مندان به عضویت در کمیسیون‌های تخصصی، می‌توانند حداکثر تا روز شنبه تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۲ فرم مربوطه را تکمیل و درخواست عضویت خود را ثبت کنند. ثبت نام در این سایت، به منزله عضویت نهایی در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی عتف نیست، بلکه اعضای منتخب پس از انتخاب در کمیسیون تخصصی مرتبط با تایید کمیسیون دائمی و حکم دبیرکل شورا به عضویت کمیسیون منصوب می‌شوند.

علاقه‌مندان برای دیدن فرم‌های مربوطه و ثبت درخواست خود اینجا را ببیند.

به گزارش ایرنا، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) به عنوان نهادی فرابخشی به ریاست رئیس‌جمهور مرجع تصمیم‌گیری در مورد مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های پژوهش و فناوری کشور است. این شورا به عنوان نهاد فرابخشی سیاست‌گذار علوم، تحقیقات و فناوری کشور بر اساس ماده ۹۹ قانون برنامه سوم توسعه و مواد سه و چهار قانون تشکیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (مصوب مرداد ۱۳۸۳) و با هدف ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سیاست‌گذاری کلان اجرایی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد. این شورا وظیفه اولویت‌بندی و انتخاب طرح‌های اجرایی بلندمدت سرمایه‌گذاری کلان در بخش‌های آموزشی و پژوهشی و فناوری، بررسی و پیشنهاد منابع مالی مورد نیاز در حوزه‌های علوم، تحقیقات و فناوری را بر عهده دارد.

بیست‌وهشتمین جلسه این شورا، دوازدهم مردادماه سال گذشته و بیست‌ونهمین جلسه شورا کمتر از یک سال سوم تیر ۱۴۰۲ و با حضور رئیس‌جمهور برگزار و طی آن کلیات ۲ طرح‌ سیاست‌گذاری بلندمدت کلان ملی به نام‌های ارتقای کارآمدی سیاست‌گذاری جوانی جمعیت کشور و برگزاری آزمون‌های الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور تصویب شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha