بزرگترین مزایده خودرویی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور در کرمان آغاز شد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان به مراسم آغاز مزایده خودرویی ستاد مبارزه با موادمخدر در استان رفت، آن را بزرگ‌ترین نوع در آن ستاد کشوری خواند و تاکید کرد که به سبب هزینه های زیاد جانی و مالی که این استان در مقابله با مواد مخدر می دهد، کمک های بیشتری از محل این مزایده باید به دیار کریمان ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا در قالب این مزایده یکهزار و ۳۶۷ خودرو به مزایده گذاشته شده که برخی از آنها از حدود ۲۰ سال پیش تعیین تکلیف نشده اند.

حدود یکسال پیش در دیماه ۱۴۰۱ بود که رییس دستگاه قضا در سفر خود به کرمان، سری هم به پارکینگ خودروهای توقیفی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زد، از بلاتکلیف ماندن وضعیت خودروها گلایه کرد و دستور تعیین تکلیف فوری داد.

بعد از آن، اقدامات مختلفی برای این مهم به همت مسئولان استان انجام و یک مرحله نیز مزایده برگزار شد تا اینکه بزرگ ترین مزایده خودرو امروز(چهارشنبه، سوم آبان) طی مراسمی با حضور مسئولان استانی عملیاتی شد و کلید خورد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این مراسم با بیان اینکه بخشی از مبارزه با مواد مخدر ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر است گفت: این استان شهید می‌دهد و هزینه های زیادی در این حوزه می‌پردازد لذا انتظار است که کمک های بیشتری از محل این فروش به استان صورت گیرد.

وی با اشاره به اقدامات کرمان به عنوان استان پیشتاز در مبارزه با مواد مخدر افزود: برخی خودروهایی که امروز به مزایده گذاشته می شوند، از سال ۸۲ یعنی حدود ۲۰ سال پیش در این پارکینگ نگهداری می شوند.

فداکار با بیان اینکه خودروهایی که امروز به مزایده گذاشته می‌شوند سرمایه ملی هستند، تاکید کرد: به طور مثال خودروهای کشنده و سنگین این پارکینگ که به مزایده گذاشته شدند در چرخه فعالیت کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

استاندار کرمان بیان کرد: این مزایده نتیجه کار بین بخشی است و تجربه اینگونه مزایده ها باعث شد که هیچ وقت خودرو های مصادره ای در پارکینگ ها انبار نشود.

وی گفت: بخش قانونی ناشی از پول حاصل از فروش خودروهای این مزایده به حساب خزانه واریز می‌شود و بخشی نیز در هزینه مبارزه با مواد مخدر از جمله نیروهای عمل کننده و پشتیبانی به کار می‌رود.

بزرگترین مزایده خودرویی ستاده مبارزه با مواد مخدر در کرمان آغاز شد

جزییات مزایده

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان نیز در این آیین با اشاره به اینکه در استان اقدامات بین بخشی بین همه واحدها مثال زدنی است، اظهارداشت: طی سال‌های اخیر ۲ مزایده در استان برگزار کردیم که جزو بزرگترین مزایده های عمر ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری بودند و این اتفاق در نتیجه همراهی بین بخشی و حمایت های شبانه روزی دادستان در استان حاصل شده است.

کوروش احمد یوسفی خاطرنشان کرد: امروز یکهزار و ۳۶۷ دستگاه خودرو شامل یکهزار و ۱۷۵ دستگاه خودرو سبک، ۱۳۳ موتورسیکلت و ۵۹ خودرو سنگین به مزایده گذاشته شده است.

تعامل در اجرای ماموریت‌ها

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این آیین با اشاره به اینکه در امور انتظامی استان تعامل خوبی در اجرای ماموریت ها شکل گرفته است، افزود: ۵۲ نیروی خدوم انتظامی از ابتدای سال تاکنون در کشور طی ماموریت های مختلف به شهادت رسیده اند.

سردار ناصر فرشید ضمن تشریح اقدامات مربوط به مقابله با مواد مخدر، به کشفیات مواد مخدر طی روزهای گذشته در استان اشاره کرد و گفت: طی روزهای گذشته حدود سه تن و ۷۰۰ کیلوگرم مرفین و بیش از یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم تریاک در استان کشف شده است.

دادستان کرمان: ضربه زدن به بنیان‌های مالی قاچاقچیان در اولویت است
دادستان کرمان بر ضرورت ضربه زدن به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر تأکید کرد و از مزایده یک هزار و ٣۶٧ خودرو خبر داد.

مهدی بخشی بیان کرد: در راستای پیگیری حقوق عامه و نظارت بر نگهداری اموال متعلق به بیت المال و دولت و هم‌افزایی، همدلی و هماهنگی بین بخشی توانسته‌ایم در کمترین زمان ممکن مزایده خودرویی بسیار بزرگی در ۲ مرحله برگزار کنیم.
وی اظهار داشت: طبق دستور رییس محترم قوه قضائیه و پیگیری‌ها و کمک‌های استاندار و رییس کل دادگستری استان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مزایده اول فروش خودروهایی که حامل مواد مخدر بودند صورت گرفت و اکنون نیز تعداد یک هزار و ٣۶٧ خودرو اعم از خودروهای سبک، سنگین و موتور سیکلت به مزایده گذاشته خواهند شد.
مدعی العموم در استان یکی از اهداف اصلی دستگاه قضایی، فراجا و سربازان گمنام امام زمان (عج) را در عرصه مبارزه با مواد مخدر، شناسایی و ضربه زدن به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر دانست و تأکید کرد: تسریع در رسیدگی و تعیین تکلیف خودروها در دستور کار قضائی است تا خودروها اینچنین روی هم تلمبار نشود.
بیش از یک هزار و ٣۶٧ دستگاه خودروی توقیفی مواد مخدر آماده فروش است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: بیش از یک هزار و ٣۶٧ دستگاه خودروی سبک و سنگین توقیفی مواد مخدر آماده فروش است.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی بیان کرد: سال گذشته در ایام سالگرد شهادت سردار دل‌ها، رییس قوه قضاییه از پارکینگ مرکزی خودروهای توقیف یا ضبط شده پرونده‌های مواد مخدر بازدید و دستور ویژه‌ای در خصوص تعیین تکلیف خودروهایی که بعضاً از سال ١٣٨٢ دپو گردیده صادر کرد.
رییس کل دادگستری کرمان با اشاره به تشکیل کارگروه هایی در استان به منظور انجام کارهای قضائی، اداری و کارشناسی خودروها در سریع‌ترین زمان ممکن اظهار داشت: در چند ماه گذشته بزرگترین مزایده فروش خودرو به تعداد یک هزار و ١٠ دستگاه خودرو به مزایده گذاشته شد که قریب ۷۵ درصد آن‌ها در مزایده قبل به فروش رفت و تحویل خریداران شد و امروز نیز بیش از یک هزار و ۳۶۷ دستگاه خودروی سبک و سنگین به مزایده گذاشته و همه کارهای قضائی آن‌ها نیز انجام شده است.
رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن تشکر از نیروهای فراجا در امر مقابله و مبارزه با مواد مخدر در استان که به خوبی عمل می‌کنند عنوان کرد: در خصوص عملکرد خوب در زمینه مبارزه با مواد مخدر باید تمام توان و تلاشمان را روی محموله‌های کلان و مبارزه با باندهای فروش مواد مخدر بگذاریم.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: هدف از برگزاری این مزایده جهت جلوگیری از متضرر شدن بیت المال و ضربه زدن به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر است.
در دومین مزایده بزرگ فروش خودروهای حاصل از جرائم مواد مخدر، هزار و ۳۶۷ خودرو به فروش می رسد، مزایده به صورت الکترونیکی است و ثبت نام از طریق سامانه ستاد ایران https://setadiran.ir/setad/cms تا پایان روز اداری یکشنبه هفتم آبان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha