رشد تبعیض نژادی در اروپا/ افزایش دوبرابری نژادپرستی در آلمان

تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی در چند کشور عضو اتحادیه اروپا از رشد چشمگیر تبعیض نژادی و آزار سیاهپوستان حکایت دارد و در این میان آلمان کارنامه تاریک‌تری دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: نتایج یک نظرسنجی از نسل اول و دوم مهاجران سیاهپوست در ۱۳ کشور عضو اتحادیه اروپا که امروز چهارشنبه منتشر شد، نشان می دهد که تبعیض نژادی در اروپا رو به رشد است و در این میان آلمان، اتریش و فنلاند بالاترین میزان تبعیض و آزار را ثبت کرده اند.

آژانس حقوق بنیادین اتحادیه اروپا (FRA) که این نظرسنجی را به شرکت ایپسوس (شرکت شناخته شده در حوزه نظرسنجی) سفارش داده و یافته های آن را در گزارشی تجزیه و تحلیل کرده، اعلام کرد که نسبت پاسخ دهندگانی که احساس تبعیض نژادی کرده اند، ظرف یک سال (از زمان آغاز تا پایان نظسنجی) با ۱۰ درصد افزایش به ۳۴ درصد رسیده است.

در اتریش و آلمان این نسبت ۶۴ درصد اعلام شده که باتوجه به ۳۳ درصد نتیجه پژوهش ۶ سال پیش در آلمان، رشد دو برابری نژادپرستی را در این کشور نشان می دهد. در اتریش نیز آمار گذشته ۴۲ درصد بوده است. فنلاند با رقم ۵۴ درصد در جایگاه سوم قرار گرفت.

مایکل اوفلاهرتی مدیر آژانس حقوق بنیادین اتحادیه اروپا با اشاره به نتایج نظرسنجی جدید، رشد نژادپرستی را شوکه کننده دانست و گفت: ما از آخرین نظرسنجی هیچ پیشرفتی نداشته ایم و شاهد تبعیض نژادی بیشتر علیه سیاه پوستان هستیم.

این نظرسنجی از میان ۱۶ هزار و ۱۲۴ نفر مهاجر و نوادگان آنان از میان ۱۵ کشور از تاریخ اکتبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) تا سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور ۱۴۰۱) صورت گرفته است.

به گفته شرکت کنندگان در این نظرسنجی، پرتغال، سوئد و لهستان کشورهایی بودند که کمترین میزان آزار و اذیت و تبعیض نژادی را به ثبت رساندند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha