سخنگوی شورای شهر: احداث دروازه قرآن تهران در دستور کار است + فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران روند اجرایی شدن طرح دروازه قرآن شهر تهران را تشریح کرد و گفت: بدنبال اقدامات موهن و هتک حرمت قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی، اعضای شورا اجرای طرح دروازه قرآن را مصوب کرده و احداث آن در دستور کار است.

علیرضا نادعلی شهرستانکی روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از آنکه اقدامات موهن در اروپا رخ داد، پیرو اتفاقاتی از این جنس معلوم شد همه این وقایع از سال‌ها قبل برای اینکه فضای ذهنی مسلمانان را تحریک و به مبانی دینی، پیامبر اکرم (ص) و قرآن توهین کنند، ساماندهی شده بود البته در خصوص توهین به کتاب مقدس قرآن کریم تمام مسلمانان و مردم دنیا واکنش‌هایی داشتند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان نقطه‌ای که انقلاب اسلامی از آن تبلور یافته و تپش می‌کند، طبعا باید واکنش می‌داشت؛ توهین به قرآن کریم واکنش‌های مردمی زیادی در کشور بدنبال داشت و در عین حال در بخش حاکمیت و مدیریت شهری هم باید یک اقدامی انجام می‌شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: یک طرح جامع در حوزه دروازه‌های تهران در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر داشتیم که روی آن کار ویژه‌ای شد و طبعا اجرای دروازه قرآن در این مناطق پیش‌بینی شد.

نادعلی شهرستانکی افزود: با اجرای این طرح بخشی از شهر درگیر کار عمرانی می‌شود، بنابراین نوع ساخت، ویژگی‌های معماری، مباحث کارشناسی و تخصصی باید در طرح دیده شود؛ مباحث علمی و کارشناسی باید در اجرای طرح مراعات شده باشد.

وی اضافه کرد: برای دروازه قرآن تهران تاکنون چند طرح ارائه شده و برخی از آنها در کمیسیون معماری شهرسازی با حضور رییس شورا که خود در حوزه عمرانی سابقه و تجارب خوبی دارد، مورد بررسی قرار گرفت البته طرح‌ها به صورت مجزا توسط سازمان نوسازی در حال بررسی است که بعد از انتخاب یکی از این طرح‌ها شاهد انجام این کار خوب در پایتخت خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: هفته قبل جلسه‌ای با حضور رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص روند برگزاری جلسات انتخاب طرح دروازه قرآن تهران برگزار شد؛ بودجه به طراحی اختصاص داده شده و متناسب با آن برای اجرای نهایی طرح در بودجه سال مالی بعد اعتباری را در نظر می‌گیریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha