۲ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۵۲
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85269760
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر خارجه اردن خواستار ارسال فوری کمک‌ها به نوار غزه شد

نیویورک- ایرنا- ایمن صفدی وزیر خارجه اردن با بیان اینکه کشورش با کشتار غیرنظامیان مخالف است، گفت: ما بر ضرورت ارسال فوری کمک به نوار غزه تاکید می‌کنیم.

به گزارش ایرنا از نیویورک، ایمن صفدی وزیر خارجه اردن که برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره خاورمیانه و فلسطین به آمریکا سفر کرده است، روز سه شنبه به وقت محلی در مقر سازمان ملل به خبرنگاران گفت: ما با کشتار غیرنظامیان صرف نظر از ملیت و مذهبشان مخالفیم. حدود ۶ هزار فلسطینی تاکنون کشته شده اند و ما تاکید می کنیم که جنگ به صلح منجر نخواهد شد.

وزیر خارجه اردن گفت: ما هشدار می دهیم که ادامه جنگ در غزه امنیت، صلح یا ثبات را به ارمغان نخواهد آورد. تنها راه حل مناقشه در خاورمیانه، اعطای حقوق مردم فلسطین و ایجاد کشورشان است.

این مقام ارشد اردن تصریح کرد: زندگی یک غیرنظامی اسرائیلی مهمتر از جان یک غیرنظامی فلسطینی نیست. حمایت از جنگ اسرائیل در غزه، ذهنیت خطرناکی برای مردم منطقه ما ایجاد می کند.

 این جنگ باید آخرین جنگ علیه غزه باشد 

به گزارش ایرنا از نیویورک، ایمن صفدی وزیر خارجه اردن در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات خاورمیانه و فلسطین نیز گفت: بمباران مدارس، مساجد و کلیساها و تخریب آن بر سر غیرنظامیان، اسمش دفاع از خود نیست.

وزیر خارجه اردن تاکید کرد: باید تلاش کرد که این جنگ، آخرین جنگ علیه غزه باشد. اشغالگری باید پایان یابد و صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه حل دو دولت ایجاد شود.

صفدی افزود: به نظر می رسد که «اسرائیل» فراتر از قوانین بین المللی است و بدون بازدارندگی آن را نقض می کند و قطعنامه های شورای امنیت را نادیده می گیرد.

وزیر خارجه اردن تصریح کرد: شورای امنیت حتی در جنگ کنونی اسرائیل علیه غزه که هر ساعت ۱۴ غیرنظامی فلسطینی را می کشد، درخواست آتش بس نکرد.

این مقام ارشد کشور اردن ادامه داد: طبق کنوانسیون چهارم ژنو ۱۹۴۹، هرگونه تلاش برای جابجایی فلسطینیان در داخل یا خارج از سرزمین اشغالی آنها جنایت جنگی است.

وی گفت: اجازه دهید شورای امنیت امروز موضع روشنی اتخاذ کند که به حدود دو میلیارد عرب و مسلمان اطمینان دهد که قوانین بین المللی بدون تبعیض و گزینش اعمال می شود. یا شورای امنیت در ایجاد عدالت و صلح موفق می‌شود یا آنکه می‌گوید اسرائیل حق و حقوقی دارد که هیچ کس دیگری ندارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha