صعود سزاوارانه خدابخشی به فینال؛ تلاش گنج‌زاده برای برنز و عملکرد ضعیف کاتاروها

تهران- ایرنا- نخستین روز رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان در مجارستان با صعود سزاوارانه خدابخشی به فینال، حضور گنج‌زاده در رده‌بندی و عملکرد ضعیف کاتاروها همراه شد.

به گزارش سه‌شنبه‌شب ایرنا، رقابت‌های کاراته قهرمانی بزرگسالان جهان از امروز با حضور نمایندگان ۱۱۳ کشور در بوداپست مجارستان آغاز شد و تا هفتم آبان‌ماه ادامه خواهد داشت. تیم ایران در دو بخش کاتا و کومیته زنان و مردان در این رویداد مهم شرکت کرده است.

کاراته‌کاهای ایران در روز نخست این پیکارها، در کاتای انفرادی مردان و زنان، اوزان ۶۸- و ۶۸+ کومیته زنان و ۸۴- و ۸۴+ کومیته مردان روی تاتامی رفتند.

نتایج نمایندگان ایران بدین شرح است:

بانوان

کاتای انفرادی: مهسا افسانه دور اول و دوم گروهی را پشت سر گذاشت و به مرحله سوم رسید، اما در این مرحله عملکرد ضعیفی داشت و حذف شد.

وزن ۶۸ کیلوگرم: مبینا حیدری ابتدا تامارا از صربستان را ۶ بر ۲ شکست داد و سپس مقابل ماریا ایزابل از اسپانیا ۶ بر ۴ مغلوب شد. با نرسیدن نماینده اسپانیا به فینال، حیدری هم از دور مسابقات کنار رفت.

وزن ۶۸+ کیلوگرم: لیلا برجعلی ابتدا الکساندرا از بلغارستان را ۵ بر ۴ بُرد و در ادامه مقابل ماکلوریم از ازبکستان هفت بر یک صاحب برتری شد. برجعلی در ادامه مقابل سایتو آیاکا نفر چهارم رنکینگ جهان از ژاپن به تساوی یک بر یک رسید اما نماینده ژاپن در هانتی (رای داوران) پیروز شد. با رسیدن کاراته‌کا ژاپنی به فینال، برجعلی نیز به جدول شانس مجدد رفت. او مقابل جانا کنر از آلمان پس از تساوی دو بر دو با قانون سنشو (کسب امتیاز اول) باخت و حذف شد.

آقایان

کاتای انفرادی: محمد صدرا شیدزی در دور اول گروهی در رتبه دوم ایستاد و راهی مرحله دوم گروهی شد. او در دور دوم گروهی در بین هشت نفر، ششم شد و با عملکردی بحث‌برانگیز و دور از انتظار از دور مسابقات کنار رفت.

وزن ۸۴ کیلوگرم: مهدی خدابخشی ابتدا عبدالله بابکر از قطر را ۹ بر صفر و سپس محمد السو از لیبی را پنج بر صفر از پیش‌رو برداشت. وی در ادامه مقابل ماهیر از بوسنی پنج بر دو برنده شد و سپس برابر محمد الفرج نماینده مطرح اردن به تساوی چهار بر چهار رسید و با قانون سنشو (کسب امتیاز اول) پیروز شد و به نیمه‌نهایی رسید. خدابخشی در نیمه‌نهایی، مقابل ریکیتو شیمادا از ژاپن در مبارزه‌ای تماشایی به برتری ۶ بر ۵ رسید و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

بر این اساس، خدابخشی روز شنبه در فینال و برای رسیدن به نشان طلا با یوسف بداوی از مصر روی تاتامی می‌رود.

وزن ۸۴+ کیلوگرم: سجاد گنج‌زاده که چندی قبل به مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو دست یافت، در گام نخست با حساب ۲ بر یک برات یاکوپی از مقدونیه و سپس مقابل چین یی ون از چین‌تایپه پنج بر صفر برنده شد. سجاد در مرحله بعدی با طارق حمدی رقیب سنتی خود از عربستان روی تاتامی رفت که این مبارزه تماشایی سر بر سه مساوی شد اما گنج‌زاده به دلیل قانون سنشو (کسب امتیاز اول) به برتری رسید.

گنج‌زاده در یک‌چهارم برابر ساخو از اسپانیا در حالی‌که سه بر یک عقب بود در نهایت به برتری پنج بر سه دست یافت و راهی نیمه‌نهایی شد. سجاد در رسیدن به فینال ناکام ماند و هشت بر سه به مهدی فیلالی از فرانسه باخت.

با این اوصاف‌، گنج‌زاده روز شنبه برای کسب مدال برنز روی تاتامی می‌رود. سایر نمایندگان در بخش کومیته انفرادی، چهارشنبه و پنجشنبه رقابت‌های خود را برگزار می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha