عسگریان: تصمیم‌ برگزاری بازی‌ها در ورزشگاه‌ آزادی با سازمان لیگ است

تهران- ایرنا- سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گفت: تصمیم اصلی در مورد اینکه بازی‌ها در آزادی برگزار شود یا نه را سازمان لیگ می‌گیرد.

به گزارش سه‌شنبه‌شب ایرنا، مهیار عسگریان سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در حاشیه دیدار پرسپولیس و استقلال تاجیکستان درباره میزبانی استقلال و پرسپولیس از رقبا در ورزشگاه آزادی و اینکه اعلام کرده بود که آزادی تنها می‌تواند میزبان یک تیم باشد، توضیحاتی را ارائه کرد.

وی درباره این مساله اظهار داشت: نگفتیم یا استقلال یا پرسپولیس بلکه گفتیم با توجه به شرایط زمین و فرسودگی چمن‌ها، باید بازی‌های برگزار شده (در ورزشگاه آزادی) را از این تراکم خارج کنیم. این مسئله بستگی به تصمیم سازمان لیگ و برنامه بازی‌ها دارد.

عسگریان درباره اینکه افشین پیروانی، مدیر تیم پرسپولیس این حرف را «گروکشی» توصیف کرده است، گفت: من نشنیدم ولی نه، ما چنین کاری نمی‌کنیم. برای ما پرسپولیس عزیز دل و استقلال هم تاج سر است.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کل کشور در مورد جلسه با علی خطیر، مدیرعامل استقلال نیز یادآور شد: هر روز به‌صورت تلفنی یا حضوری با دوستان صحبت می‌کنیم. کشت زمین ورزشگاه آزادی را در اسفندماه خواهیم داشت و مسئله نگهداری زمین را داریم. قرار شد استقلال کمک‌های خوبی به ما کند و آن را در چند روز آینده اعلام می‌کنیم.

عسگریان در خصوص بدهی ۲ تیم به ورزشگاه آزادی و تسویه این بدهی‌ها نیز اضافه کرد: استقلال و پرسپولیس مشکلات خاص خودشان را دارند و تامین منابع مالی‌شان به سختی انجام می‌شود. هر دو حوزه زیر نظر وزارت ورزش است و نمی‌خواهیم با توجه به شرایطی که دارند تیمی را تحت فشار بگذاریم و بگوییم تسویه حساب کنید. اصلا، چنین حرفی را با دوستان نداریم. قرار شد آنها هم به ما کمک کنند که بتوانیم شرایط زمین را برایشان مهیا کنیم تا بازی‌های خوب و روانی ‌داشته باشند. مشکلات را با هم مطرح می‌کنیم. خطیر و رضا درویش(مدیرعامل پرسپولیس) عزیزان ما هستند. با یاری خدا با هم مشکلات را حل می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در مورد وضعیت صندلی‌گذاری سکوهایی که هنوز صندلی ندارند، عنوان کرد: اگر تأمین بودجه انجام شود، فاز بعدی صندلی‌گذاری را آغاز می‌کنیم. امروز میهمانان ویژه‌ای از سازمان برنامه و بودجه کل کشور داریم و آنها شرایط ورزشگاه را از نزدیک نظاره می‌کنند. امیدواریم بودجه‌ای برای این مسئله اختصاص بدهند تا صندلی‌ها را تأمین کنیم.

رئیس شرکت توسعه در پاسخ به این پرسش که آیا بازی استقلال و آلومینیوم در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، گفت: تصمیم اصلی در مورد اینکه بازی‌ها در آزادی برگزار شود یا نه را سازمان لیگ می‌گیرد. ممکن است اصلا خود تیم‌ها بگویند می‌خواهیم بازی‌هایمان را در شهر یا ورزشگاه دیگری برگزار کنیم. یک بحث هم بحث فنی زمین است. ما این بحث را بازی به بازی بررسی می‌کنیم. دیدید که بازی با الهلال شرایط زمین بسیار عالی بود ولی بازی استقلال و هوادار مثل قبل نبود.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پاسخ به این پرسش که آیا ورزشگاه آزادی از لحاظ فنی می‌تواند میزبان دیدار استقلال - آلومینیوم باشد یا خیر، گفت: بعد از بازی امشب می‌توانیم در این‌باره صحبت کنیم.

عسگریان در مورد اینکه استقلالی‌ها گفته‌اند بازی در ورزشگاه آزادی حق آنهاست، اضافه کرد: این زمین برای استقلال و پرسپولیس است و نظری جز این نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که ورزشگاه آزادی چه زمانی وارد مرحله ترمیم چمن می‌شود و نمی‌تواند پذیرای بازی‌های فوتبال باشد، عنوان کرد: اگر بتوانیم با دو تیم و سازمان لیگ به توافق برسیم، زمان کشت چمن در اسفند است. تا آن زمان باید ببینیم شرایط زمین و تامین بودجه چگونه است تا تصمیم خوبی برای آزادی بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha