وزیر خارجه فلسطین: اسرائیل در حال انتقام از زنان و کودکان غزه است/ تل آویو به گوترش تاخت

نیویورک – ایرنا - ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در نشست شورای امنیت سازمان ملل با بیان اینکه  تداوم ناکامی شورای امنیت در متوقف کردن جنگ غزه توجیهی ندارد، گفت: اسرائیل در حال انتقام از زنان و کودکان غزه است. اما نماینده رژیم اسرائیل در این نشست اظهارات آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل درباره دلایل حمله هفتم اکتبر حماس را برنتابید و به او تاخت.

به گزارش ایرنا از نیویورک، وزیر امور خارجه فلسطین روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین گفت: ابراز همبستگی و خشم از کشتار فلسطینی ها نباید با بهانه ای برای ادامه کشتار آنها همراه باشد.

وی تصریح کرد:  بیش از یک هزار  فلسطینی در غزه زیر آوار هستند و دو میلیون فلسطینی زیر بمباران زندگی می کنند. هرگونه تاخیر در رساندن کمک و سوخت به معنای حکم اعدام جدید برای ساکنان غزه است.

این مقام فلسطینی اضافه کرد: هیچ توجیهی برای آنچه اسرائیل در غزه انجام می دهد وجود ندارد و اقدامات آن  نقض قوانین بین المللی بشردوستانه است. هیچ چیز نمی تواند آنچه اسرائیل در غزه انجام می دهد را توجیه کند. امنیت و صلح با کشتن کودکان و ویران کردن خانه ها به دست نمی آید.

وی ادامه داد: اسرائیل از زنان و کودکان غزه انتقام می گیرد. چه تعداد تلفات کودک و غیرنظامی کافی است تا شورای امنیت خواستار آتش بس در غزه شود؟ پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین با پایتختی بیت المقدس، راه دستیابی به صلح است.

عصبانیت تل آویو از اظهارات دبیرکل سازمان ملل

به گزارش ایرنا از نیویورک، الی کوهن وزیر خارجه رژیم  اسرائیل نیز در نشست امنیت درباره غزه در سخنانی شدید اللحن علیه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و اظهارات او در این شورا خطاب به وی گفت: «آقای دبیرکل شما در چه دنیایی زندگی می کنید؟ این قطعا این دنیای ما نیست.»

وزیر خارجه رژیم اسرائیل با  تاکید بر اینکه اسرائیل در این جنگ با نابودی حماس، «پیروز» خواهد شد، گفت: «مخالف برقراری آتش‌بس با کسانی هستیم که برای کشتن اسرائیلی‌ها قسم خورده‌اند. ما آغازگر نبودیم و این جنگ بر ما تحمیل شده است.»

وزیر خارجه اسرائیل در واکنش شدید به موضع دبیرکل سازمان ملل متحد درباره غزه گفت که در اعتراض به این موضع دبیرکل سازمان ملل، با گوترش دیدار نخواهد کرد. 

وزیر خارجه رژیم اسرائیل همچنین با نشان دادن تصاویری بدون اشاره به کشتار مردم غزه از سوی این رژیم به تلافی حملات حماس و عملیات طوفان الاقصی  گفت: حماس و جهاد اسلامی حدود  یک هزار و ۴۰۰  اسرائیلی بی گناه را در ۷ اکتبر کشتند.

این مقام اسرائیلی افزود: ما خواستار آزادی همه گروگان ها در غزه بدون قید و شرط هستیم. شورای امنیت سازمان ملل باید از قطر که از رهبران حماس حمایت می کند، بخواهد که آنها را برای آزادی زندانیان تحت فشار قرار دهد. ما خواهان دسترسی صلیب سرخ بین المللی به گروگان های اسرائیلی در غزه هستیم.

وزیر خارجه رژیم اسرائیل در عین حال گفت: با طرفی که می خواهد اسرائیل را نابود کند نمی توان  آتش بس کرد.

 این مقام اسرائیلی مدعی شد که به کشورهای عربی اعلام می کنم ما نیز از همان تهدیدهای سازمان های تروریستی رنج می بریم.

به گزارش ایرنا از نیویورک، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره خاورمیانه و درگیری های اخیر و وضعیت فلسطین گفت: مهم است که بدانیم حملات حماس در خلاء و ناگهانی رخ نداده است. مردم فلسطین ۵۶ سال در معرض اشغال خفه کننده قرار گرفته اند. سرزمین انها به طور پیوسته توسط شهرک ها بلعیده شده و گرفتار خشونت شده است. اقتصاد آنها خفه شده؛ مردم آنها آواره و خانه هایشان ویران شده است. امید آنها به یک راه حل سیاسی برای حل مشکلات آنها نابود شده است.

گوترش باز هم تاکید کرد: اما نارضایتی مردم فلسطین نمی تواند حملات وحشتناک حماس را توجیه کند. این حملات وحشتناک نمی تواند مجازات دسته جمعی مردم فلسطین را توجیه کند. جنگ ها قانون دارند. ما باید از همه طرف ها بخواهیم که به تعهدات خود در چارچوب بین المللی پایبند باشند و به آنها احترام بگذارند. در اجرای عملیات نظامی مراقب باشند تا از جان غیرنظامیان محافظت کنند و به بیمارستان ها احترام بگذارند و از آنها محافظت کنند و از حمله به تاسیسات سازمان ملل که به بیش از ۶۰۰ هزار نفر فلسطینی پناه داده اند احترام بگذارند .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha