۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85269486
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادعای اکسیوس در مورد احتمال تعویق حمله زمینی رژیم صهیونیستی در غزه

تهران – ایرنا – تارنمای خبری آکسیوس به نقل از دو مقام رژیم صهیونیستی مدعی شد که تل‌آویو مایل است تهاجم زمینی به غزه را برای چند روز به تعویق اندازد تا مذاکرات برای آزادی تعداد زیادی از اسیران در اختیار حماس، انجام شود.

به گزارش ایرنا، این تارنمای آمریکایی نوشت که حماس از ۱۵ مهر و تهاجم به شهرک های صهیونیست نشین پیرامون نوار غزه، بیش از ۲۰۰ تن را به اسارت گرفته و در این باریکه نگهداری می کند. مقام های اسرائیلی می گویند زمانی که ارتش تهاجم زمینی را آغاز کند، معامله برای آزادی "گروگان ها" تقریبا غیرممکن خواهد بود.

آکسیوس به نقل از مقام های اسرائیلی که نامشان را فاش نساخت، نوشت که تل آویو به میانجیگران مصری اعلام کرده که اگر حماس خواهان نوعی معامله در این موضوع است، باید همه زنان و کودکان در اختیارش را آزاد کند.

مقام های اسرائیلی اذعان کردند که احتمالاً تعدادی از این جمع در حملات هوایی ۲ هفته گذشته به غزه، کشته شده‌ باشند.

ادعای اکسیوس در مورد احتمال تعویق حمله زمینی رژیم صهیونیستی در غزه

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی در خارج از فلسطین، دیروز (۱ آبان) به شبکه انگلیسی اسکای نیوز گفت که این اسیران در مکان های مختلف نگهداری می شوند و حملات هوایی اسرائیل جان ۲۲ گروگان را گرفته است.

حماس نیز در بیانیه ای اعلام کرده که در روزهای اخیر پیشنهاد آزادی زنان اسرائیلی را ارائه داده اما تل آویو آن را نپذیرفته است.

مقام های اسرائیلی با تائید این ادعا گفتند که حماس در ابتدا از اسرائیل خواسته بود که در ازای آزادی اسیران، حملات هوایی خود به غزه را به مدت شش ساعت متوقف کند.

مقام های اسرائیلی گفتند که آنها نپذیرفتند زیرا نمی‌خواستند سابقه ‌ای ایجاد شود که هر زمان حماس خواهان آتش‌بس بود، دو اسیر را آزاد کند.

اسرائیلی‌ها از این نگرانند که هر آتش ‌بس به حماس اجازه دهد تا دوباره تجدید گروه کرده و رهبرانش فرصت یابند که صحیح و سالم از یک مخفیگاه به مخفیگاه دیگر جابجا شوند.

آکسیوس نوشت: مقام های اسرائیلی تاکید می‌ کنند که حتی اگر معامله ای انجام شود، ارتش اسرائیل برنامه‌های خود برای حمله زمینی به غزه را کنار نخواهد گذاشت.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز دیشب گفته بود که گفت ‌و گو درباره آتش‌بس در غزه صرفا بعد از آزادی همه اسرا ممکن خواهد بود.

حماس تاکنون چهار تن از اسیران را با انگیزه بشردوستانه آزاد کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha