بیمه سلامت حدود ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت کرمانشاه را رایگان زیرپوشش برد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: امسال ۲ دهک چهار و پنج نیز به مجموعه دهک‌های بیمه رایگان اضافه شده و از مجموع یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۱۰ نفر افراد زیر پوشش بیمه‌ سلامت در استان، حدود ۸۰۰ هزار نفر از آنها رایگان بیمه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «رضا تحویلیان» روز سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت (۲۹ مهر تا پنجم آبان) در سرسرای همایش بیمه سلامت استان افزود: از این افراد، تعداد زیادی بیمه‌شدگان روستایی و دهک‌های یک، دو و سه هزینه‌های درمانی خود را به صورت رایگان در مراکز درمانی دریافت می‌کنند.

وی اجرای نسخه الکترونیک را یکی از نشانه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: در دنیا کشورهای اندکی نسخه‌ الکترونیک در آنها راه‌اندازی شده و این مساله به عنوان یکی از نشانه‌های پیشرفت کشورها محسوب می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: در استان بیش از ۲ هزار زوج نابارور شناسایی شده و خدمات درمانی موردنیاز به صورت تقریبا رایگان به آنها در حال انجام است.

وی اقدام مهم دیگر بیمه سلامت را خدمات دهی به توان‌خواهان و معلولان عنوان کرد و افزود: ۵۹ خدمت جدید در بیمه سلامت مربوط به توان‌خواهان بهزیستی شامل خدمات کاردرمانی، فیزیوتراپی، شنوایی‌سنجی و سایر خدمات درمانی است.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری بیش از ۷۰۰ میلیون تومان هزینه درمان در استان شده است، گفت: میانگین اقلام نسخ دارویی که توسط پزشکان تجویز می‌شود، بالاست.

وی خواستار تجویز منطقی دارو از سوی پزشکان با هدف کاهش عوارض مربوط به مصرف و همچنین صرفه جویی در هزینه بیماران شد.

او با اعلام اینکه در استان کرمانشاه حدود ۲۸ هزار بیمار خاص زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند، افزود: پزشک خانواده راهکاری برای کاهش هزینه های درمان مردم است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه به ایجاد صندوق بیماری‌های صعب العلاج و نادر دانست و گفت: این صندوق تعداد بیماری‌های زیر پوشش خود را از پنج به ۱۰۷ بیماری افزایش داد و برای ۵۱ بیماری بسته‌های درمانی و خدماتی تعریف شده به گونه‌ای که بیمار هیچ هزینه ای پرداخت نمی‌کند.

تحویلیان به انعقاد قرارداد با ۱۶۸ پزشک خانواده در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۱۸ هزار نفر بیمه شده در قالب نظام ارجاع زیر پوشش هستند و در طرح پزشک خانواده، پزشک به بیمه شده قبل از بیماری مراجعه می‌کند.

وی اضافه کرد: شهرستان کنگاور به عنوان پایلوت این طرح در استان کرمانشاه انتخاب شده و امیدواریم بتوانیم برای تمام مردم در این شهرستان این خدمات ارایه شود.

تحویلیان همچنین گفت: برای اولین بار تعرفه‌های خصوصی را نیز پذیرفتیم و تا ۷۰ درصد از هزینه تعرفه خصوصی مورد پوشش بیمه سلامت است.

وی یادآور شد: در استان کرمانشاه کل هزینه‌های درمان در سال ۱۴۰۱، یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و در تلاشیم برای پیشگیری بخشی از این مبلغ را صرف حفظ سلامتی مردم کنیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha