۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبر: 85269170
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ طرح فضای سبز در شهرداری منطقه سه یزد درحال اجراست

یزد- ایرنا - شهردار منطقه سه یزد گفت: ۱۳ طرح فضای سبز با اعتبار ۲۳۵ میلیارد ریال در این منطقه در دست اجراست که با بهره برداری از آنها سرانه فضای سبز افزایش قابل توجه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا " مظاهر طیبی " روز سه شنبه در بازدید خبرنگاران از طرح های شاخص شهرداری این منطقه افزود: طرح فضای سبز واقع در جنب آپارتمان‌های احمدی‌روشن از جمله این طرح ها است که با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در وسعت ۱۰ هزار مترمربع در دست اجرا است.

وی بهسازی بوستان مریم را از دیگر طرح ها بیان و اظهار کرد: این بوستان چند سال است که ساخته شده و نیاز به بازسازی دارد که برای بهسازی ۱۵ میلیارد ریال در نطر گرفته شده است.

۱۳ طرح فضای سبز در شهرداری منطقه سه یزد درحال اجراست

طیبی، ساماندهی فضای سبز شهرک فرهنگیان ، طرح فضای سبز معراج ، تکمیل فضای سبز بوستان قدسیان و ساخت بوستان شهید قندی را از دیگر طرح های فضای سبز در این منطقه عنوان کرد.

اجرای طرح های مختلف در راستای کاهش بار ترافیکی

شهردار منطقه سه یزد در ادامه به تعدادی از طرح ها در این منطقه در راستای کاهش بار ترافیکی در بلوارهای مختلف اشاره کرد که مورد بازدید خبرنگاران هم قرار گرفت و افزود: پرترافیک ترین بلوار این منطقه بلوار آیت الله خامنه ای است بطوریکه در اوج ترافیک روزانه سه هزار و ۳۰۰ خودرو در این مسیر تردد دارند.

طیبی با بیان اینکه این بلوار در سال ۸۳ به طول ۲.۲ کیلومتر ساخته شده است افزود: این بلوار حد فاصل میدان امام علی(ع) و میدان دانش‌آموز است و در این مدت ۲۰ ساله آسفالت این معبر تعویض نشده بود و بهسازی و بازسازی آسفالت یکی از درخواست های مردمی بود که این امر در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش بار ترافیکی، تعویض آسفالت، بهسازی آسفالت و دفع آب‌های سطحی و شبکه انتقال در حال انجام است؛ ۱۵۰ میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شده و تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

مشکلات آزاد سازی تملکات در بلوار آیت الله ابوترابی

۱۳ طرح فضای سبز در شهرداری منطقه سه یزد درحال اجراست

شهردار منطقه سه یزد در ادامه بازدید به طرح بلوار آیت‌الله ابوترابی که در حد فاصل بلوار امام خامنه‌ای و بلوار امیرکبیر واقع شده است اشاره کرد و گفت: طول این بلوار یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر با عرض ۲۳ متر است.

طیبی با بیان اینکه این بلوار نزدیک به هشت سال است که مشکل آزادسازی تملکات را دارد افزود: ۶۰۰ میلیارد ریال بودجه از سوی شورای شهر برای کاهش بارترافیکی به این طرح تخصیص داده شده است .

وی با بیان اینکه تاکنون چهار پلاک در این بلوار آزاد شده است و هدف از آزادی سازی در این بلوار کاهش بار ترافیکی است اظهار کرد: این بلوار به بلوار دانشجو متصل می شود و موجب کاهش بار ترافیکی بلوار آیت الله خامنه ای است.

شهردار منطقه سه یزد در ادامه با اشاره به طرح شهیدان پارساییان که حدفاصل بلوار جانباز و بلوار شهدای گمنام واقع شده گفت: در راستای بار ترافیکی در این بلوراها طرح رینگ شهری به طول یکهزار و ۹۰۰ کیلومتر در حال اجراست و تنها شبکه روشنایی آن در حال تکمیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha