کمتر از ۱۰ درصد نازل‌های سوخت در استان سمنان دچار نقص فنی است

سمنان- ایرنا- مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود گفت: نقص تجهیزات سامانه هوشمند سوخت دلیل خرابی کمتر از ۱۰ درصد از نازل‌های جایگاه‌های سوخت در نقاط مختلف استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاده های استان سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود و خرابی نازل‌های سوخت مشکلاتی برای شهروندان استان و مسافران به همراه دارد و موجب انتظار غیرمعمول خودروها در جایگاه‌های سوخت می‌شود.

طبق بررسی‌های میدانی خبرنگار ایرنا، یکی از جایگاه سوخت ورودی مرکز استان سمنان و در مسیر زائران علی ابن موسی الرضا(ع) دارای ۱۲ نازل است که از این تعداد پنج نازل خراب و به اذعان متصدیان جایگاه پلمب است.

تلاش برای رفع مشکل تجهیزات هوشمند پمپ بنزین‌ها با توان دانش‌بنیان‌ها

حسین عبدلی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رفع نقص نازل‌های خرابی که از مدار سوختگیری خارج شده‌اند به صورت مستمر توسط کارشناسان پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: تجهیزات هوشمند نازل‌های سوخت در زمان آغاز اجرای طرح سامانه هوشمند سوخت، وارداتی بود که مشکلاتی را ایجاد کرد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود بیان کرد: تولید نمونه داخلی تجهیزات سامانه هوشمند سوخت به منظور رفع مشکلات توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در حال پیگیری است.

عبدلی اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به دلیل مسایل امنیت سایبری در این زمینه نقشی ندارد و ستاد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مسوول پیگیری و هماهنگی در زمینه تجهیزات سامانه هوشمند سوخت است.

۸۹ نازل پمپ بنزین‌ها خراب است

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود گفت: یک‌هزار و ۱۰ نازل در جایگاه‌های سوخت استان وجود دارد که از این تعداد ۸۹ نازل دچار نقص در تجهیزات سامانه هوشمند سوخت است.

۸۵ جایگاه ۲ منظوره بنزین و نفت‌گاز در منطقه شاهرود فعال است.

منطقه شاهرود جزء مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است که در شرق کشور واقع شده است. این منطقه از گرمسار و ایوانکی شروع و پس از شهرهای سمنان و دامغان در نهایت به شاهرود و عباس‌آباد ختم می‌شود.

این منطقه دارای چهار ناحیه و هشت فرمانداری و شهرستان است و حدود ۱۵ شهر و شهرستان در زیر مجموعه دارد.

این مجموعه دارای سه انبار نفت فعال است که امر سوخت‌رسانی به مصرف‌کنندگان بخش خدمات، حمل‌ونقل، صنعت، معدن، فرودگاه‌های استان، کارخانه‌های سیمان، گچ و فولاد فعال در استان را انجام می‌دهد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود، افزون بر عرضه سوخت مناطق تحت پوشش، سوخت بخش‌هایی از استان‌های خراسان شمالی و گلستان را نیز تامین می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha