۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85268909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام اوکراینی غرب را به سرمایه‌گذاری بیشتر در صنعت مرگبار اسلحه‌سازی فراخواند

تهران–ایرنا- وزیر صنایع استراتژیک اوکراین باتوجه به تمرکز افکار جهان بر بحران اخیر خاورمیانه، تولید هرچه بیشتر مهمات توسط غرب و انتقال آن به کی‌یف را خواستار شد و گفت: کارخانه‌های اسلحه‌سازی نیازهای جهانی را برآورده نساخته و اکنون زمان سرمایه‌گذاری دراین صنعت است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، نشریه آمریکایی پلیتیکو دراین باره گزارش داد: کی‌یف با اشاره به جنگ میان حماس و اسرائیل می گوید که این موضوع موید آن است که غرب باید تولید تسلیحات نظامی را افزایش دهد.

پلیتیکو با اشاره به مصاحبه الکساندر کامیشین (Oleksandr Kamyshin) نوشت: در بحبوحه مواجهه غرب با دو جبهه درگیری، یکی در اوکراین و دیگری در خاورمیانه، اکنون «کی‌یف» از «دموکراسی‌های غربی» (کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا) می خواهد تا سرمایه گذاری و تولید تسلیحات خود را افزایش دهند و مدعی است که تولیدات کارخانه های اسلحه سازی بسیار از نقطه مرتفع کردن نیازهای جهانی فاصله داشته و از آن عقب مانده است.

بنابراین گزارش کامیشین در مصاحبه با این رسانه آمریکایی گفت: نیاز است تا کشورهای غربی تولید موشک، گلوله های توپ و پهپادهای نظامی خود را برای آنهایی که در نزدیک‌ترین فاصله با خطوط مقدم قرار دارند، تسریع کنند.

مقام اوکراینی غرب را به سرمایه‌گذاری بیشتر در صنعت مرگبار اسلحه‌سازی فراخواند
«الکساندر کامیشین» (Oleksandr Kamyshin)، وزیر صنایع استراتژیک اوکراین

وزیر صنایع استراتژیک اوکراین که برای متقاعد ساختن تولیدکنندگان سلاح به برلین سفر کرده، دراین باره به نشریه آمریکایی گفت: جهان آزاد (کشورهای غربی) باید سلاح به اندازه کافی جهت دفاع از خود تولید کنند؛ به همین دلیل است که باید سلاح های بیشتر و بهتری تولید کرد تا در امان بمانیم.

کامیشین با اشاره به اینکه ظرفیت فعلی کارخانه های تولید اسلحه اسفناک است و این نکته که کشورش با روسیه بیش از یکهزار کیلومتر خط مقدم درگیر در جنگ دارد به پولیتیکو گفت: جمع آوری تمام ظرفیت های جهانی برای تولید سلاح و مهمات، برای این جنگ کافی نخواهد بود.

این مقام اوکراین با توجه به تحولات اخیر منطقه خاورمیانه گفت: آنچه که اکنون در اسرائیل رخ داده نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که صنعت دفاعی در سطح جهان برای دهه‌ها جای کار و ظرفیت سرمایه‌گذاری دارد.

پلیتیکو نوشت، مصرف فعلی مهمات در جهان به دلیل هم‌زمانی درگیری در فلسطین و جنک اوکراین به میزان بی‌سابقه در دهه‌های گذشته رسیده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha