۲ آبان ۱۴۰۲، ۰:۲۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85268577
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چین: به تلاش برای حل عادلانه مساله فلسطین ادامه می‌دهیم

تهران- چین با ابراز نگرانی از شدت گرفتن درگیری میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها و وخامت اوضاع بشردوستانه در غزه اعلام کرد که پکن به تلاش برای حل عادلانه، پایدار و جامع مساله فلسطین ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین دوشنبه در کنفرانسی خبری که متن آن در تانمای این وزارتخانه منتشر شد، گفت: درگیری فلسطین و اسرائیل در حال شدت گرفتن است و اوضاع غزه بسیار وخیم شده و درگیری با سرعت فزاینده‌ای در حال گسترش است. ما از تلاش مصر برای کاهش تنش تمجید می‌کنیم.

وی با اشاره به حضور ژای جون نماینده ویژه چین در امور خاورمیانه در کنفرانس صلح قاهره و در تشریح موضع پکن گفت: ما در این نشست قویا از جامعه بین‌المللی خواستیم که اقداماتی برای کاهش بحران انسانی اتخاذ کند.

مائو نینگ افزود: ما همچنین تاکید کردیم که فلسطینی‌ها باید از حقوق برابر از جمله حق داشتن دولت و حق بقا برخوردار باشند و جان آنها به یک اندازه مهم است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: چین نسبت به تلفات سنگین غیرنظامیان و وخامت سریع اوضاع بشردوستانه به دلیل درگیری فلسطین و اسرائیل نگران است. خشونت در برابر خشونت فقط منجر به ایجاد یک چرخه باطل می‌شود.

وی گفت: لازم است که درگیری‌ها متوقف شود، خصومت‌ها فورا پایان یابد و همه طرف‌ها باید از قوانین بین‌الملل و قوانین بشردوستانه بین‌المللی تبعیت کرده، از غیرنظامیان حفاظت کرده و هر اقدامی را که ممکن است برای جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی شدیدتر انجام دهند. جامعه جهانی نیز باید کمک های بشردوستانه بیشتری در اختیار مردم غزه قرار دهند تا فاجعه انسانی را که با آن مواجه هستند، کاهش دهند.

مائو نینگ اظهار کرد: چین به حمایت از همه تلاش‌های سازنده برای پیشبرد گفت‌وگو و احیای صلح و ایفای نقش خود در اجرای راه حل دو دولتی ادامه می‌دهد و برای حل عادلانه، پایدار و جامع مساله فلسطین ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha