۲ آبان ۱۴۰۲، ۰:۰۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85268552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراف رسانه های صهیونیست : نتانیاهو به کسی اعتماد ندارد او در این جنگ تنهاست

تهران-ایرنا-یک رسانه صهیونیست دوشنبه شب از زوایای پنهان اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی و شخص بنیامین نتانیاهو پرده برداش و فاش کرد: مقامات بلندپایه اسرائیلی گفته‌اند نتانیاهو به کسی اعتماد ندارد و خود را در میدان جنگ تنها می‌بیند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری "سما" فلسطین، روزنامه صهیونیستی معاریو اعلام کرد که مقامات بلندپایه صهیونیستی همچنین اعلام کردند که نتانیاهو پیش از اتخاذ هر تصمیمی، بارها آن را بررسی و مرور می‌کند و به فرماندهان نهادهای امنیتی اعتمادی ندارد چرا که وی بعضی از آن‌ها را تعیین نکرده است.

در همین حال، روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز از تنش و اختلافات شدید بین نتانیاهو و گالانت پرده برداشت و نوشت نتانیاهو این هفته با گابی اشکنازی رئیس پیشین ستاد کل ارتش دیدار کرد و با او در مورد شیوه اداره جنگ مشورت کرده است.

این روزنامه اشاره کرد که نتانیاهو مشورت‌هایی نیز در رابطه با احتمال پیوستن اشکنازی به کابینه جنگ انجام داده است.

منابع آگاه به این مشورت‌ها به هاآرتص گفته‌اند که در صورت پیوستن اشکنازی به کابینه جنگ، صلاحیت‌ او فراتر از یواو گالانت وزیر جنگ خواهد بود.

در همین راستا، «ایتامار بن گویر» رهبر حزب «عوتسما یهودیت» در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و وزیر امنیت داخلی صهیونیست‌ها از ممنوعیت شرکت او و دیگر اعضای احزاب راست افراطی در شورای جنگ این رژیم انتقاد کرد.

وی خواستار اضافه شدن یکی از اعضای احزاب راست افراطی به شورای جنگ شد و گفت: به عنوان یک عضو ائتلاف حاکم و وزیر امنیت داخلی، تسلیم تصمیم یکجانبه برای تشکیل شورای جنگ با حضور این سه نفر (نتانیاهو، یوآف گالانت وزیر جنگ و بنی گانتس رهبر حزب اتحاد)، بدون حضور خود شدم.

شورای جنگ رژیم صهیونیستی که بعد از جنگ غزه تشکیل شد، شامل بنی گانتس وزیر جنگ پیشین و از رهبران اپوزیسیون، نتانیاهو و یوآو گالانت وزیر جنگ کنونی کابینه نتانیاهو می شود. «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» و نخست وزیر پیشین و از رهبران اپوزیسیون و «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «یسرائیل بیتنو» و وزیر جنگ اسبق اسرائیل درخواست ها برای پیوستن به این شورا را رد کردند.

با وجودی که قرار بود شورای جنگ رژیم صهیونیستی، احزاب این رژیم را برای پیشبرد امور جنگ متحد کند، اما نپیوستن بیشتر احزاب چپ و میانه به این شورا و دور ماندن احزاب راست افراطی از آن، حاکی از تداوم گسست میان سران رژیم صهیونیستی حتی در شرایط جنگی است.

ارتش رژیم صهیونیستی در پی شکست مفتحضانه در برابر نیروهای مقاومت فلسطین، اقدام به بمباران بی‌وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مراکز دینی و مدارس غزه کرده که در اثر آن تاکنون ۵ هزار و ۸۷ فلسطینی شهید که از این تعداد ۲ هزار و ۵۵ نفر کودک، یکهزار و ۱۱۹ تن دیگر زن هستند.

وزارت بهداشت فلسطین شمار مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به غزه را نیز ۱۵ هزار و ۲۷۳ تن اعلام کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha