لاوروف: مساله فلسطین و اسرائیل با اقدامات یکجانبه حل و فصل نمی شود

تهران-ایرنا- سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در تهران گفت، تلاش‌های یکجانبه برای حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل کافی نیست و این مساله نیازمند اقدامات همه جانبه است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس: وی افزود: من معتقدم که هیچ‌کس نمی‌تواند به تنهایی فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را آشتی دهد, اما آمریکا سال‌ها تلاش کرده است این کار را به تنهایی انجام دهد.

لاوروف ادامه داد: باید بر اساس ظرفیت جمعی کشورها و منطقه و احتمالاً اتحادیه اروپا و آمریکا عمل کرد زیرا در خصوص این مساله بدون هماهنگی دستیابی به نتیجه دشوار است. باید به صورت جمعی و نه یک جانبه اقدام کرد.

به گزارش ایرنا, وزیر خارجه روسیه که برای حضور در دومین نشست سازوکار منطقه‌ای «۳+۳» به تهران آمده است با رئیس‌جمهور اسلامی ایران دیدار کرد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آرارات میرزوئیان، وزیر خارجه جمهوری ارمنستان، جیحون بایرام‌اف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و هاکان فیدان وزیر خارجه جمهوری ترکیه در دومین نشست سازوکار منطقه‌ای «۳+۳» در تهران حاضر شد.

دومین نشست «۳+۳» به میزبانی وزیر امور خارجه ایران، در تهران برگزار شد و شرکت کنندگان به بررسی مسائل منطقه قفقاز جنوبی و تلاش برای گسترش همکاری‌های منطقه‌ای (سیاسی، اقتصادی، امنیتی، ترانزیتی، انرژی و ...) پرداختند.

از مهمترین اهداف شکل گیری این گروه منطقه‌ای، حل مشکلات منطقه با حضور کشورهای منطقه و بدون دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای و غربی است و بر این اساس، یکی از محورهای نشست فردا، گفت‌وگوهای صلح بین آذربایجان و ارمنستان خواهد بود.

طوفان الاقصی در حالی وارد هفدهمین روز خود شده که بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی بدون وقفه بمباران مناطق مسکونی و درمانی غزه را ادامه می‌دهند، اما تا این ساعت نظامیان صهیونیست نتوانسته‌اند وارد غزه شوند، چرا که به خوبی می‌دانند که ورود به غزه یعنی ورود به کمینگاه و باتلاق، که خروج از آن به این راحتی‌ها ممکن نیست.

در تازه‌ترین آمار، شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه طی ۱۷ روز گذشته، پنج هزار و ۸۷ نفر و شمار زخمی‌ها نیز ۱۵ هزار و ۲۷۳ نفر اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha