در انتقال حقایق انقلاب و رژیم پهلوی به جوانان قصور کرده‌ایم

تهران- ایرنا- دبیر سومین دوره جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو گفت: با وجود پیشرفت‌های کشور که دشمنان تلاش دارند آنها را نادیده بگیرند، ما در انتقال حقایق انقلاب اسلامی و رژیم پهلوی کوتاهی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محسن پرویز دبیر سومین دوره جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو دوشنبه شب در آیین پایانی سومین دوره جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو در تالار وحدت که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان وزیر و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه ما همچنان مبتلا به کسانی هستیم که تلاش می‌کنند پیشرفت جمهوری اسلامی را نادیده بگیرند و جوانانی که زمان رژیم پهلوی نبودند تحت تاثیر تبلیغات آنان قرار می گیرند و متاثر می‌شوند. این نشان از آن دارد که ما هم در انتقال رخدادهای انقلاب به جوانان قصور و در تفهیم ارزش آن به جوانان کوتاهی کرده ایم.
وی افزود: ما با وجود انتخاب آثار خوب در بین آثار ارائه شده در این دوره، همچنان در این زمینه کم‌کاری و نقاط خالی زیادی داریم.
پرویز اظهار داشت: هر دو سال یک‌بار آثار مرتبط جمع‌آوری و داوران منتخب که در هر گروه سه نفر هستند معمولا ۵ اثر را انتخاب می‌کنند. همچنین گروهی به اینها اضافه و دایره داوری مقداری گسترده‌تر می‌شود تا مطمئن شویم میزان خطا در انتخاب آثار برتر کمتر شده است.
دبیر سومین دوره جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو گفت: در شورای سیاست‌گذاری بنا شد تولیدات دیگری به این مجموعه اضافه شود تا مواردی به رویداد اضافه کنیم تا جوانان را با حقایق رژیم پهلوی آشنا کنیم.
وی همچنین با یادی از مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با زیرپا گذاشتن تمام قواعد بین‌المللی که غربی‌ها روی آن پافشاری و به عنوان اهرم فشار از آن استفاده می‌کند به دنبال لطمه زدن به مردم فلسطین است که با کشتار مردم مظلوم و بی‌گناهی که به بیمارستان پناه برده بودند با قلدری اعلام می‌کردند که این کار را خواهیم کرد.
وی گفت: به رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند بار تاکید کردند که این جنایت آنقدر بزرگ است که نباید زیر آن برود وگرنه ابایی از پذیرش این جنایت‌ها نداشتند.
پرویز تاکید کرد: ما باید آدم کشی رژیم صهیونیستی را محکوم کنیم.
در ابتدای این آیین، سرمقاله‌ای از زبان مرحوم مسعود دیانی درباره شهید اندرزگو قرائت شد.
در این مراسم از «کبری سیل‏س‏پور» همسر مجاهد شهید سید علی اندرزگو نیز تجلیل شد.
در سومین دوره جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو، در بخش ویرایش به فهمیه پوریا ویراستار رمان "گلوله فیروزه‌ای" اثر فهیمه شهابیان تعلق گرفت.
در بخش کودک و نوجوان نیز جایزه این بخش به اثر متفاوت "چاپید شاه" نوشته سپیده انوشه از انتشارات جمکران اهدا شد.
لوح تقدیر ناشر هم در این بخش به مدیر انتشارات جمکران تقدیم شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha