استاندار: روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی از آب و گاز برخوردار می‌شوند

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به خدمات قابل توجه صورت گرفته در روستاهای استان در ۴۰ سال گذشته، گفت: این خدمات در دولت سیزدهم با نگاه ویژه به محرومیت زدایی، عدالت محوری و توازن انجام شده که در این راستا سعی داریم تا پایان دولت، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از آب و گاز طبیعی برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان دوشنبه شب در جمع روستاییان بخش مرکزی ماکو در مسجد روستای قزل داغ عجم این شهرستان، افزود: در حال حاضر، خدمات بسیار خوبی در حوزه های برق، فضاهای آموزشی، فضاهای درمانی، آبرسانی و گازرسانی در روستاها صورت گرفته که سعی در تکمیل این طرح‌ها داریم.

وی اضافه کرد: در قالب نهضت آبرسانی، همه روستاهای دارای مشکل را با همراهی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران، تا پایان دولت برخوردار می کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته، اقدامات ارزشمندی درحوزه اتصال روستاهای استان به شبکه سراسری گاز طبیعی صورت گرفته، اظهار کرد: در صدد هستیم این روند را با سرعت بیشتری ادامه دهیم و همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار را از این خدمت برخوردار کنیم.

بیشتر بخوانید:

وعده بدون نتیجه به مردم نمی دهیم

رفع عقب ماندگی‌ها، هدف اصلی مصوبات برای شهرستان ماکو است

تصویب ۹۱ مصوبه عمرانی و اقتصادی در ماکو/تکمیل زیرساخت‌ها مهمترین بخش مصوبات است

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: سعی در ارائه کامل خدمات به روستاییان داریم و تا جایی که امکان داشته باشد، امکانات حداکثری برای رفاه بیشتر مردم روستایی مهیا می کنیم تا جمعیت مولد روستایی، با فراغ بال بیشتر در جهت تولید روزافزون گام بردارند.

معتمدیان یکی از مهمترین رسالت های دولت های مختلف در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ارائه خدمات به مردم به ویژه در مناطق کم برخوردار و روستایی دانست و ادامه داد: با وجود همه مشکلات ۴۰ سال گذشته از جمله جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ایران اقدامات خوبی صورت گرفته و در دولت سیزدهم نیز نگاه ویژه ای به مناطق کم برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه محرومیت زدایی، عدالت محوری و توازن از شعارهای دولت سیزدهم بوده که به خوبی نیز به آن عمل شده است، گفت: یکی از نشانه های این امر، حضور رییس جمهور طی سال اول دولت در همه استان ها و حضور دوباره از ابتدای سال دوم بود که خیر و برکات زیادی نیز داشت.

وی افزود: در این سفرها، بسیاری از پروژه های ملی، استانی، کوچک و بزرگ در روستاها و شهرها با توجه ویژه دولت و تاکیدات رییس جمهور به سرانجام رسید و زمینه توسعه مناطق مختلف فراهم شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دور دوم سفرهای شهرستانی در استان نیز آغاز شده و با قدرت ادامه دارد، اضافه کرد: در این دور، مصوبات دور اول بررسی شده و با بحث و تبادل نظر در خصوص موانع پیش روی مصوبات برزمین مانده، زمینه رفع این موانع فراهم می شود.

استاندار: روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی از آب و گاز برخوردار می‌شوند

معتمدیان تاکید کرد: در صدد هستیم تا دهه فجر امسال، مصوبات دور اول سفر به شهرستان ماکو رفع شود.

وی در ادامه با اشاره به برخی مطالبات روستاییان این منطقه ادامه داد: تامین زمین برای ساخت مسکن در روستاها از اولویت های دولت است و نباید هیچ جوانی در هیچ روستایی مشکلی در این خصوص داشته باشد.

وی اظهار کرد: برای تامین آب در فصل بهار در این منطقه باید برنامه ریزی شود و مدیران نهادهای مسوول هر کمکی که برای ارتقای تولید باغداران و دامداران در این منطقه لازم است، باید انجام دهند.

به گزارش ایرنا، بعد از این مراسم، استاندار آذربایجان غربی در جمع صمیمی مردم این روستا حاضر شده و به بررسی مشکلات روستا پرداخت.

همچنین با حضور معتمدیان، بهره برداری از خط انتقال آب از تصفیه خانه شماره یک به تصفیه خانه شماره ۲ ماکو که از مصوبات دور نخست سفر استاندار آذربایجان غربی به این شهرستان بود، آغاز شد.

استاندار: روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی از آب و گاز برخوردار می‌شوند

خط انتقال آب از تصفیه خانه شماره یک به تصفیه خانه شماره ۲ ماکو ۷.۵ کیلومتر طول دارد و ظرفیت تولید آن نیز تا ۴۲۰ لیتر در ثانیه افزایش یافته است.

برای اجرای این طرح ۳۹۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

سفر اول استاندار آذربایجان غربی به شهرستان ماکو در نیمه تیر ۱۴۰۱ انجام شده بود.

ماکو در شمال آذربایجان غربی و در امتداد مرزهای ایران با ترکیه واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha