۱۱۰ راهکار برای رفع مشکلات صنعتی چهارمحال و بختیاری ارائه شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۱۰ راهکار برای رفع مشکلات صنعتی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل‌الله رحمتی روز دوشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال ۸۰ پرونده تولیدی در این کارگروه مطرح و ۱۱۰ راهکار کارشناسی، اجرایی و عملیاتی برای رفع مشکلات موجود ارائه شده است.

وی افزود: بیشترین مشکلات مطرح شده واحدهای تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری در زمینه نحوه استقرار، همجواری و تغییر کاربری‌ها در نواحی صنعتی و شهرک‌های صنعتی، بدهی بانکی، استمهال، مشکلات زیست‌محیطی، تامین سوخت و صدور معافیت گمرکی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در این نشست مشکلات مرتبط با ۱۵ طرح نساجی، غذایی، شن‌وماسه، اکسید روی، دستکش نخی، لوله و اتصالات، خوراک آبزیان ، شیره خرما، پیرولیز محصولات گلخانه‌ای و قطعات بتنی با همکاری بین‌بخشی و حضور سرمایه‌گذاران مطرح و راهکارهای رفع آن ارائه و مصوب شد.

وی یادآور شد: اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری با جدیت پیگیری و گزارش آن در نشست بعدی مطرح و از طریق رسانه‌های گروهی به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دولت برای کمک به بخش تولید و صنعت اهتمام ویژه دارد.

۱۱۰ راهکار برای رفع مشکلات صنعتی چهارمحال و بختیاری ارائه شد
محمدکاظم منزوی تاکید کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نقش مهمی در تحقق اهداف اقتصادی، تاثیر مثبت در رونق تولید و رفع مشکلات بخش تولیدی داشته است.

وی با تبیین رویکرد اصلی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان برای مانع‌زدایی‌های حوزه تولید با همدیگر تعامل داشته باشند.

منزوی اجرای تمامی مصوبه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تصریح کرد: هماهنگی و تعامل بخش دولتی و خصوصی استان در مسیر رفع مشکلات تولید در دستور کار باشد.

به گزارش ایرنا, هم‌اکنون ۹۲۷ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد که ۳۸ واحد بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر، ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحدهای صنعتی کوچک است.

چهارمحال و بختیاری در برخی محصولات صنعتی مانند لوازم‌خانگی، چادر مشکی، نخ پلی‌استر و موکت رتبه‌ و جایگاه بالایی در کشور دارد.

اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری در این نشست مشکلات مرتبط با ۱۵ واحد صنعتی استان را بررسی و راهکارهای اجرایی رفع آن را مصوب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha