۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۴۷
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85268396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تونل‌های زیرزمینی حماس: کابوس نیروهای اسرائیلی

تهران-ایرنا- کارشناسان نظامی می‌گویند که تونل‌های زیرزمینی وسیع حماس، کابوس نیروهای اسرائیلی است و زمانی که آن‌ها به زیر زمین بروند، بسیاری از «فناوری‌های پیشرفته» که رژیم صهیونیستی روی زمین از آن برخوردار است، بی اثر می‌شوند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای شبکه ان‌ بی‌ سی نیوز (NBC News) نوشت: عینک‌های دید در شب معمولی در زیر زمین کارایی ندارد، ارتباط نیروهای اسرائیلی در زیر زمین بسیار محدود می‌شود و باید کپسول و ماسک اکسیژن و ماسک‌های محافظ شیمیایی به همراه داشته باشند.

مارک شوارتز (Mark Schwartz) ژنرال بازنشسته ارتش ایالات متحده که هماهنگی امنیتی آمریکا در رژیم اسرائیل را بر عهده داشته است، گفت: [تونل‌های زیرزمینی حماس] مانند رفتن به زیر آب است.

کارشناسان می‌گویند سربازانی که وارد تونل‌ها می‌شوند به سرعت موقعیت خود را از دست داده و گیج می‌شوند و گذرگاه‌ها آن‌قدر باریک می‌شوند که تغییر مسیر تقریبا غیر ممکن است.

یکی از افرادی که به این تونل‌ها رفته است، گفت: وقتی پایین می‌روید، به سرعت تمام توانایی خود در جهت‌گیری و زمان را از دست می‌دهید.

شواهد حاکی است که رژیم صهیونیستی راه حل مناسبی برای مواجهه با تونل‌های حماس ندارد؛ در همین حال سربازی گفته است که عبور از هر متر در این تونل‌ها، «مانند گذر از یک بیابان طی یک ماه است».

در حالی که افکار عمومی رژیم صهیونیستی در نتیجه کشته شدن بیش از یک هزار اسرائیلی پس از اقدام غافلگیرانه حماس از دولت خود خشمگین هستند و متحدان منطقه ای و فرامنطقه ای این رژیم از همراهی آشکار با تل آویو حذر می کنند، زمزمه های شروع حمله زمینی به غزه به گوش می رسد. حمله ای که به گفته کارشناسان به مثابه باتلاق جدیدی برای صهیونیست ها خواهد بود.

طوفان الاقصی در حالی وارد هفدهمین روز خود شده که بمب افکن های رژیم صهیونیستی بدون وقفه بمباران مناطق مسکونی و درمانی غزه را ادامه می دهند، اما تا این ساعت نظامیان صهیونیست نتوانسته اند وارد غزه شوند، چرا که به خوبی می دانند که ورود به غزه یعنی ورود به کمینگاه و باتلاق، که خروج از آن به این راحتی‌ها ممکن نیست.

در تازه ترین آمار، شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه طی ۱۷ روز گذشته، پنج هزار و ۸۷ نفر و شمار زخمی ها نیز ۱۵ هزار و ۲۷۳ نفر اعلام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha