۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85268306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظرسنجی در اوکراین: حمایت نظامی غرب از کی‌یف کاهش یافته است

تهران- ایرنا- نتایج نظرسنجی‌های اخیر در بین مردم اوکراین نشان می‌دهد که اکثر جمعیت این کشور معتقد هستند که میزان حمایت نظامی غرب از کشورشان کاهش یافته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از یورونیوز، به گفته منابع اطلاعاتی روسیه بسیاری از کشورهای غربی در ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف با محدودیت‌های شدیدی روبرو هستند و عرضه سلاح‌های خود را به اوکراین محدود کرده‌اند.

بر اساس نظرسنجی ماه اکتبر که توسط موسسه بین المللی جامعه شناسی کی‌یف انجام شد، بیشتر مردم اوکراین معتقد هستند که غرب از جنگ خسته شده و خواهان مذاکره با مسکو است.

طبق این نظرسنجی انجام شده در ماه‌های سپتامبر و دسامبر، معلوم شده است که تعداد اوکراینی‌هایی که معتقد هستند حمایت کشورهای غربی از این کشور کاهش یافته، در یک سال گذشته از ۱۵ به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

چندی پیش دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی گفته بود که غرب از کمک به اوکراین خسته شده است.

وی با حضور در یک کنفرانس خبری در ماه اکتبر گفته بود که طبق پیش‌بینی روسیه، حمایت‌ کشورهای غربی به خصوص آمریکا از اوکراین کاهش خواهد یافت.

ماکسیمیلیان هس، عضو ارشد اندیشکده مطالعات سیاست خارجی آمریکا و نویسنده کتاب «جنگ اقتصادی» می‌گوید: شکست اوکراین در جنگ علیه روسیه می‌تواند ساختار امنیتی اروپا را در آینده تحت تاثیر قرار دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha