۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۵۵
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85268253
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انتقاد روسیه از آلمان برای تضعیف روابط دوجانبه‌ مسکو - برلین

تهران- ایرنا- سفیر روسیه در آلمان اظهار داشت: روابط مسکو و برلین در حال حاضر مایوس کننده به نظر می‌رسد و روسیه را نمی‌توان مقصر این انحطاط دانست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سرگئی نچایف در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفت: از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، طرف آلمانی از گفت‌وگو اجتناب کرده است.

سفیر روسیه در آلمان تصریح کرد: برلین تحمیل «شکست استراتژیک به روسیه» را ترجیح داده، در تخریب پایه‌های اقتصادی روابط ما پیش قدم شده و از پروژه‌ها و طرح های مشترک خودداری کرده است.

وی با اشاره به اینکه آلمان از نظر تعداد دیپلمات‌های روسی که از کشورش اخراج کرده در میان پیشگامان قرار دارد، گفت: انحطاط روابط دوجانبه انتخاب ما نیست بلکه برلین است که به دنبال نابودی آنهاست.

سفیر روسیه در برلین خاطرنشان کرد: همچنین آلمان «با ارسال جدیدترین تسلیحات و سخت افزارهای نظامی از کی‌یف حمایت گسترده‌ای کرده است.»

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، برلین یکی از حامیان اصلی کی‌یف بوده است و تجهیزات نظامی به ارزش میلیاردها دلار از جمله تانک‌های لئوپارد، خودروهای زرهی جنگی و سیستم‌های دفاع هوایی را به اوکراین ارسال می‌کند.

نچایف گفته بود که عرضه جنگ افزارهای مرگبار به اوکراین خط قرمز مسکو بود که برلین از آن عبور کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha