معاون استاندار: فضای کسب و کار استان کرمانشاه پنج پله ارتقا یافت

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران از شاخص‌های اقتصادی کشور در فصل تابستان اعلام کرد؛ فضای کسب و کار در استان کرمانشاه در این آمار نسبت به سال گذشته (رتبه هفدهم ) پنج پله ارتقا یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « عبدالوحید محمدی» روز دوشنبه در اولین همایش و نمایشگاه خدمات کسب و کار استان کرمانشاه در سرسرای اتاق بازرگانی، همچنین از کاهش نرخ تورم و بیکاری استان کرمانشاه در این آمار خبر داد و افزود:

نرخ بیکاری استان برای سه فصل متوالی یعنی از زمستان سال گذشته، بهار و تابستان امسال روند کاهشی داشته است.

وی تاکید کرد: نرخ بیکاری استان کرمانشاه در بهار امسال از رتبه اول بیکاری به رتبه هفتم کشور رسیده که در چند سال گذشته بی سابقه است.

محمدی این آمار اقتصادی برای استان را نشانه هم افزایی و همکاری بخش خصوصی و دولتی دانست و گفت: باید همت را مضاعف کنیم و به این روند شتاب بیشتری دهیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه خواستار تغییر فکر و فرهنگ مردم استان نسبت به توانایی های خودشان شد و گفت: ظرفیت های زیادی در حوزه‌های اقتصادی، فکری، نیروی کار و گردشگری در استان داریم که می توانیم به بهترین وجهه از آنها استفاده کنیم فقط به این شرط به خودمان باور داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای خوب شرکت های فناوری و نوآوری استان از مسوالان خواست این دستاوردهای بزرگ را برای الگوسازی، افزایش اعتماد به نفس، ایجاد انگیزه و امید جوانان اعلام کنند.

محمدی همچنین نقاط ضعف استان را عدم اعلام کردن دستاوردهای خوب جوانان در حوزه های تکنولوژی و فن آوری عنوان کرد که در سطح ملی و بین المللی حرف برای گفتن دارند.

وی همچنین به ارتباط ضعیف بین دولت، بخش خصوصی و شرکت های فناوری در استان کرمانشاه اشاره کرد و در راستای کاهش مشکلات و تسریع برنامه های شرکت های نوآوری و تکنولوژی خواستار هم افزایی و تعامل بیشتر بین آنها شد.

به گزارش ایرنا، اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان کرمانشاه فعال است که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پاییز امسال را ۱۳.۲ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی را ۴۲.۲ درصد اعلام کرد.

استان کرمانشاه بیش از 2 میلیون نفر جمعیت در 34 شهر و 2 هزار و 590 روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha