آخرین آمار ثبت‌ نام‌کنندگان انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران

ساری-ایرنا- مسوول دبیرخانه ستاد انتخابات مازندران با اشاره به اینکه ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه آغاز شده است، ‌گفت:‌ تاکنون ۲۱۷ داوطلب از حوزه های مختلف انتخابیه استان نام نویسی نهایی خود را انجام دادند.

جواد سالار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل ساری و میاندورود- قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار- نکا، گلوگاه و بهشهر- تنکابن، ‌رامسر و عباس آباد- نور و محمودآباد- نوشهر، چالوس و کلاردشت- بابل- آمل و بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد:‌ بیشترین تعداد ثبت نام نهایی داوطلبان انتخابات مربوط به حوزه انتخابیه ساری و میاندورود به تعداد ۳۹ نفر است و ۳۷ نفر از حوزه انتخابیه قائمشهر، ‌سوادکوه، ‌سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار تاکنون ثبت نام نهایی خود را انجام دادند.

مسوول دبیرخانه ستاد انتخابات مازندران گفت :‌ در حوزه های انتخابیه نکا، گلوگاه و بهشهر- تنکابن، ‌رامسر و عباس آباد- بابلسر و فریدونکنار به ترتیب ۱۹، ۲۱ و ۱۲ نفر و در حوزه های انتخابیه نور و محمودآباد ۲۳ نفر- نوشهر، ‌چالوس و کلاردشت ۱۲ نفر، بابل و آمل به ترتیب ۲۹ و ۲۵ داوطلب ثبت نام نهایی خود را انجام دادند.

وی در خصوص ترکیب جنسیتی داوطلبان ۹حوزه انتخابیه مازندران نیز اعلام کرد : از این تعداد ۱۸ نفر بانوان و ۱۹۹ نفر از آقایان هستند.

آخرین آمار ثبت‌ نام‌کنندگان انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران

سالار با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۵۵ نفر در مرحله پیش ثبت نام در حوزه های انتخابیه مازندران ثبت نام کردند، ‌گفت:‌ پیش از آغاز ثبت نام نهایی به داوطلبانی که نقص پرونده داشتند از طریق پیامک از سوی وزارت کشور به آنها اطلاع رسانی شد تا بارگذاری مدارک مورد نیاز را انجام دهند.

این مقام مسوول اضافه کرد: در مرحله نهایی ثبت نام، داوطلبان باید گواهی پنج سال سابقه فعالیت اجرایی، آموزشی، پژوهشی یا قضایی که از دستگاه‌ها دریافت کردند را بارگذاری کنند و بارگذاری نشدن این گواهی‌ها به منظور انصراف یا تکمیل نشدن فرم است.

داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به‌مدت یک هفته تا روز سوم آبان فرصت دارند از طریق پنجره واحد انتخابات وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir به‌صورت برخط نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت‌نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha