برزگر: داغ تیلور تا ابد بر پیشانی ما می‌ماند

۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۴۹
کد خبر: 85267664
برزگر: داغ تیلور تا ابد بر پیشانی ما می‌ماند

تهران- ایرنا - مراسم تقدیر از مدال‌آوران تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در رقابت‌های جهانی بلگراد با حضور وزیر و جمعی از پیشکسوتان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، ابراهیم جوادی، علیرضا رضایی، محسن کاوه، حسن رنگرز، رحیم علی‌آبادی، اکبر فلاح، منصور برزگر و جمعی دیگر از پیشکسوتان برگزار شد.

همچنین سیددانیال سهرابی، امین میرزازاده، علیرضا مهمدی، محمد نخودی، امیرمحمد یزدانی، پویا دادمرز و سایر ملی‌پوشان هم حضور داشتند.

اوسط مراسم حسن یزدانی که به تازگی به جرگه متاهلین پیوسته در جلسه حضور یافت.

منصور برزگر مدیر اسبق فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد در این مراسم، گفت: ما المپیکی فکر نمی‌کنیم تمام دنیا اگر رئیس فدراسیون‌ عوض کنند بعد از المپیک برای ۴ سال می‌آیند. ما در آستانه المپیک وزیر عوض می کنیم و فرصت نمی‌دهیم ۴ ساله کار کنیم نه در ورزش بلکه در همه زمینه.

وی افزود: به ملی‌پوشان توصیه می‌کنم که باید مدال المپیک بگیرند. کشتی مال ماست اگر به محیط جغرافیایی ۵۰۰ سال پیش نگاه کنیم که ۸۰ درصد مدال المپیک در این منطقه است و کشتی مال ماست. ما جایی نرفتیم که صحبت کشتی نباشد و جایی نمی‌رویم که صحبت تیلور و حسن یزدانی نباشد و اگر تیلور را نبریم داغش بر پیشانی ما خواهند ماند و این مهم رخ خواهد داد و یزدانی خواهد برد.

برزگر یادآور شد: آبرو ورزش ایران را با شما عزیزان باید حفظ کنیم و ۹ ماه وقت داریم بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم.

ابراهیم جوادی نیز در این مراسم گفت: ۴ طلا جهانی دارم و خیلی دوست داشتم بتوانم مدال طلای المپیک را بگیرم. الان به فکر المپیک باشید و برای شما دیر نشده فعالیت بیشتر کنید و سال المپیک است و امیدواریم با سربلندی بروید و برگردید. شما مدال بگیرد همه خوشحال هستند و اگر تیم ملی کشتی شکست بخورد از ما می‌پرسند.

رحیم علی‌آبادی عضو سابق شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و دارنده مدال نقره المپیک نیز گفت: زمانی که مدالی توسط کشتی گیران بدست می‌آید، زنده بودن جامعه را در پی دارد. قهرمان المپیک و جهان عمری در ورزش می گذارند برای خانواده و به هیچ جایی نمی‌رسند. از  کمیته ملی المپیک می‌خواهم پرونده قهرمانان را جمع‌آوری کند. 

وی ادامه داد: قهرمان و پیشکسوتان آبرویی دارند و ما پیشکسوتان که دیگر پول به دردمان نمی‌خورد بلکه محبت و توجه است که بدردم می‌خورد. کی می‌شود که انسان‌ها درد هم را بفهمند تا بتوان این دغدغه بعد از قهرمانی برای ورزشکاران وجود نداشته باشد و زندگی بدون دغدغه داشته باشند.

وی ادامه داد: وقتی پای تشک در ۵ ثانیه نمایندگان کشورمان کشتی را واگذار می‌کند، اشک ما را هم در آورد و امیدوارم این اتفاقات دیگر نیفتد. باید آینده بچه‌ها تضمین شود تا دغدغه مسائل مالی دیگر وجود نداشته باشد.

پاداش در نظر گرفته شده فدراسیون برای مدال‌آوران به این شرح است: 

مدال طلا: ۵۰۰ میلیون تومان پس از بازگشت از مسابقات جهانی به همراه حقوق ماهیانه به مدت یک سال به مبلغ ۳۰ میلیون تومان در ماه

مدال نقره: ۲۰۰ میلیون تومان پس از بازگشت از مسابقات جهانی به همراه حقوق ماهیانه به مدت یک سال به مبلغ ۱۵ میلیون تومان در ماه

مدال برنز: ۱۰۰ میلیون تومان پس از بازگشت از مسابقات جهانی به همراه حقوق ماهیانه به مدت یک سال به مبلغ ۱۰ میلیون تومان در ماه

تیم ملی کشتی آزاد ایران در پیکارهای قهرمانی جهان با کسب یک مدال طلای امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، ۲ مدال نقره امیرمحمدی یزدانی در ۷۰ و حسن یزدانی در ۸۶ و یک مدال برنز محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم،‌ همانند سال گذشته پس از آمریکا در جایگاه دوم جهان ایستاد.

امیرحسین زارع با کسب طلای جهان، حسن یزدانی با کسب مدال نقره جهان و رحمان عموزاد نیز با کسب عنوان پنجمی وزن ۶۵ کیلوگرم موفق به کسب ۳ سهمیه المپیک برای ایران شدند اما میلاد والی زاده در ۵۷، یونس امامی در ۷۴ و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم نتوانستند به سهمیه المپیک برسند.

تیم ملی کشتی فرنگی نیز با یک طلای امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، یک نقره علیرضا مهمدی در ۸۲ کیلوگرم و سه برنز پویا دادمرز در ۵۵، محمدرضا گرایی در ۶۷ و محمد هادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم، پس از جمهوری آذربایجان، به عنوان نایب قهرمانی جهان رسید.

در کشتی فرنگی نیز مهدی محسن‌نژاد، محمدرضا گرایی، محمد هادی ساروی و امین میرزازاده موفق به کسب ۴ سهمیه المپیک شدند اما محمدعلی گرایی در ۷۷ و ناصر علیزاده در وزن ۹۷ کیلوگرم از رسیدن به سهمیه المپیک بازماندند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha