حمایت دوباره رئیس کمیسیون اروپا از جنایات رژیم صهیونیستی و اتهام‌زنی علیه ایران

تهران- ایرنا- «اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا باوجود انتقادات گسترده، بار دیگر در یک سخنرانی بر پشتیبانی از رژیم صهیونیستی تاکید کرد و اتهاماتی علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نشریه پولیتیکو نوشت: فون درلاین با وجود انتقادهای فزاینده از سوی کارکنان خود، بار دیگر بر مواضع قبلی در حمایت از اسرائیل تاکید و اتهاماتی را علیه تهران مطرح کرد.

تاکید دوباره رئیس کمیسیون اروپا بر ایستادگی در کنار رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شد که هفته گذشته نزدیک به ۸۰۰ کارمند اتحادیه اروپا نسبت به پشتیبانی غیرقابل توجیه وی از اسرائیل در جنگ با حماس اعتراض کردند. این اعتراض به ویژه پس از آن مطرح شد که این مقام اروپایی در سخنرانی روز پنجشنبه خود در واشنگتن هیچ اشاره ای به حمایت اتحادیه اروپا از تشکیل کشور فلسطین نکرد.

فون درلاین در سخنرانی روز گذشته خود ضمن تاکید بر حق دفاع اسرائیل در برابر حماس مطابق قوانین بین‌المللی، باز هم هیچ اسمی از فلسطین نبرد و تنها به ارسال کمک های بشردوستانه به غزه بسنده کرد. وی همچنین نقش اسرائیل در دفاع از خود را با موضع اوکراین در برابر حمله روسیه مقایسه کرد.

فون در لاین مدعی شد: همه این درگیری ها در یک چیز مشترک هستند و آن این است که هر دوی آنها [اسرائیل و اوکراین] به دنبال صلح، تعادل، آزادی و همکاری هستند و کسانی که هیچ یک از اینها را نمی خواهند از هرج و مرج و بی نظمی منتفع می شوند.

به نوشته پولیتیکو اظهارات این مقام ارشد اروپایی می تواند به دلیل مقایسه اسرائیل و اوکراین بحث برانگیز شود، زیرا اگرچه رژیم صهیونیستی پس از حمله حماس دست به تهاجم انتقام جویانه زده است، اما سیاست شهرک سازی آن مورد انتقاد شدید اروپا بوده و هرگز صلح جویانه شناخته نشده است.

دیده بان حقوق بشر نیز همواره اسرائیل را به دلیل ارتکاب جنایات ضد بشری، آپارتاید و آزار و اذیت میلیون ها فلسطینی مورد انتقاد قرار داده است.

فون در لاین در ادامه سخنرانی خود همچنین با طرح اتهامات بی پایه و اساس علیه تهران عنوان کرد که ایران پشت حماس ایستاده است. وی در ادامه ادعاهایش افزود: ایران هیچ علاقه ای به صلح در این منطقه ندارد و خواهان دامن زدن به خشونت و هرج و مرج است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha