استاندار فارس: بانک کشاورزی از ایجاد صنایع تبدیلی حمایت کند

شیراز - ایرنا - استاندار فارس گفت: بانک کشاورزی استان حمایت ویژه از احداث گلخانه و صنایع تبدیلی در کنار مزارع را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد هادی ایمانیه، عصر یکشنبه در شورای کشاورزی فارس در شیراز افزود: قطعا با تقویت و حمایت از این بخش ‌ها شاهد ایجاد اشتغال، کاهش ضایعات کشاورزی و کاهش مصرف آب خواهیم بود.

وی، ترکیب کار علمی و اقدامات اجرایی در حوزه کشاورزی را ارزشمند و موثر دانست و ادامه داد: شورای کشاورزی استان متشکل از نیروهای با تجربه ای است که در کنار استفاده از تجربه آنها باید ابتکار کشاورزان و سایر افراد صاحب نظر نیز به کار گرفته شود.

او اظهار کرد: اصلاح الگوی کشت یا ترویج کشاورزی که از طرف اتاق فکر دانش بنیان ارائه شده یکی از راه های قابل استفاده و بدون وابستگی مالی است و پیشنهادات باید به نحوی ارائه شوند که قابلیت اجرایی در استان را داشته باشند و همچنین به تصمیم‌گیری خارج از استان معطوف نشوند.

استاندار فارس: بانک کشاورزی از ایجاد صنایع تبدیلی حمایت کند

استاندار فارس، بر لزوم اعتماد به جوانان ایرانی و استفاده از توانمندی های آنها نیز تاکید کرد و گفت: با استفاده از توان فارغ التحصیلان دانشگاهی و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، می‌توان از طریق مهندسی معکوس، برخی از نیازهای سخت‌افزاری را مرتفع کرد.

ایمانیه، خواستار انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بخش کشاورزی فارس و دانشگاه شیراز شد و گفت: اساتید برجسته شیمی کشور و چهره‌های ماندگار این حوزه در دانشگاه شیراز مشغول به خدمت هستند که می‌توان با انعقاد تفاهمنامه برای تولید سموم کشاورزی در این زمینه اقدام کرد.

وی، همچنین خواستار برنامه ریزی برای رهاسازی آب سد درودزن و تصمیم گیری در این زمینه بر اساس میزان بارش ها شد.

او گفت: فعال شدن مزارع دیم کار ارزشمندی است که با وجود بارندگی های نسبتا خوب در استان باید دنبال شود.

استاندار فارس، بر لزوم نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی نیز تاکید کرد و افزود: بانک کشاورزی با شرکت آب منطقه‌ای فارس و کشاورزان استان یک تفاهم‌نامه سه جانبه امضا کند تا شاهد کاهش بار مالی هزینه نصب کنتورهای هوشمند باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha