۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۳
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85267159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظارت بر مصرف آب در تولیدات باغی الزامی است

۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۳
کد خبر: 85267159
نظارت بر مصرف آب در  تولیدات باغی الزامی است

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری قزوین گفت: رعایت الگوی کشت صرفا مختص به بخش زارعت نبوده و بامدیریت و نظارت برآن در حوزه باغبانی نیز می تواند بسیار موثر باشد.

به گزارش ایرنا، علی رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: با توجه به محدود بودن منابع آبی نیازمندیم که الگوی کشت در حوزه باغداری را به مورد اجرا بگذاریم و به همین جهت نیز پیشنهاد می کنیم تا از گونه های جدید مقاوم به کم‌آبی و سرما در استان استفاده شود تا در بحران خشکسالی و پدیده‌های اقلیمی دچار خسارات سنگین نشویم.

وی یادآور شد: سال‌های گذشته شاهد آن بودیم که بدون اینکه نظارتی صورت بگیرد در برخی موارد باغات انگور را به محصولاتی نظیر هلو و شلیل اختصاص دادیم در حالی که این میوه‌ها مصرف آب بالایی دارند اما در این دوره نظارت بر آب در باغات افزایش پیدا کرده است.

این مسوول تاکید کرد: با بازاریابی مناسب و تنظیم قیمت‌ها نیز می‌توان زمینه تولید بیشتر، صادرات، افزایش سطح درآمد و انگیزه فعالیت بهره‌برداران بخش کشاورزی را پیگیری کرد.

رحمانی با اشاره به آغاز کشت در سال زراعی جدید، اعلام کرد: صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی برای ما بسیار اهمیت دارد چرا که این صنایع ضمن بهره‌مندی از ارزش افزوده بالا، میزان اشتغالزایی را افزایش می‌دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری قزوین اضافه کرد: در این راستا بایستی توسعه صنایع تبدیلی به عنوان یکی از دستور کارهای اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین قرار بگیرد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha