۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85266992
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ طرح عمرانی حوزه سلامت در زنجان به بهره برداری رسید

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: طی ۲۰ ماه گذشته، ۱۵ طرح عمرانی با زیربنای ۱۷ هزار و ۴۰۳ متر مربع با یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید که مهمترین آنها، مرکز آنکولوژی ۱۶۰ تختخوابی بیمارستان ولی عصر(عج) بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بختیاری روز یکشنبه در مراسم جشن ۲۵ سالگی فعالیت مرکز تخصصی و فوق‌تخصصی بیمارستان ولی عصر (عج)، افزود:طبق برنامه ریزی انجام گرفته، ۱۳ طرح سلامت‌ محور استان با زیربنای ۲۱ هزار و ۶۹۵ مترمربع و حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در مراحل تکمیل قرار دارد که در صورت تامین اعتبار تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به وضعیت دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و گفت: ارتقای جایگاه دانشگاه در اعتبارسنجی‌های ملی و بین‌المللی نیز از جمله دستاوردهای این واحد دانشگاهی طی ۲۰ ماه گذشته است.

این مسوول ادامه داد: بنا به گزارش نظام رتبه‌بندی سایمگو که یک نظام اعتبارسنجی بین‌المللی است، جایگاه دانشگاه علوم پزشکی زنجان در بین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور از رتبه ۲۸ در سال ۲۰۲۱ به رتبه ۱۲ در سال ۲۰۲۲ و رتبه ۹ در سال ۲۰۲۳ ارتقا یافته است.

بختیاری به امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های دانشگاهی و آموزشی این واحد دانشگاهی با دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه بلگراد جمهوری صربستان اشاره کرد و افزود: روسای این دانشکده‌ها از مشاهده ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اظهار شگفتی کردند.

وی همچنین به اخذ مجوز افزایش ۱۴ رشته در مقاطع مختلف فوق تخصص، تخصص، دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی در این واحد دانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات لازم در برخی رشته‌ها از جمله دکترای روانشناسی بالینی، دکترای پرستاری و کارشناسی ارشد ایمونولوژی به اتمام رسیده و امسال دانشجو جذب شده است.

علوم پزشکی زنجان طی سال‌های اخیر پیشرفت بسیار گسترده‌ای داشته است


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم دراین مراسم گفت: علوم پزشکی استان طی سال‌های اخیر پیشرفت بسیار گسترده‌ای داشته و باید با همین سرعت به سمت جلو پیش برود.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان در دوران شیوع ویروس کووید ۱۹، خدمات بسیار ارزنده‌ای داشته است و مدافعان سلامت از نظر من همچون مدافعان حرم جایگاه والایی دارند.

وی تاکید کرد: طی سال‌های اخیر، این دانشگاه درخشش بسیار خوبی داشته است و باید این مساله مورد توجه قرار گیرد و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی پله‌های ترقی را با همین سرعت طی کنند.

امام جمعه زنجان گفت:پزشکان و پرستاران و خیران به دلیل خدمت به مردم، جایگاه بسیار رفیعی نزد پروردگار دارند و باید این فرصت را غنیمت بشمارند.

وی با گرامیدشت یاد مرحوم حاج کریم نهاوندی پور به عنوان جهادگر ،خیر بزرگ زنجانی و موسس بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان، گفت: باید یاد خیران همیشه زنده نگه داشته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha