۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸
کد خبر: 85266973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی بوشهر برای تلاطم خلیج فارس هشدار «سطح زرد» داد

بوشهر- ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از ظهر امروز تا فردا دوشنبه نسبت به تلاطم و مواجی خلیج فارس هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) داده می‌شود.

پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در مدت یاد شده پیش بینی شده سرعت وزش بادهای شمالی به ۴۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا به ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: منطقه اثر وضعیت هشدار در خلیج فارس از ظهر امروز تا اوایل شب در سواحل و فراساحل مرکزی و فراساحل جنوبی استان و فردا دوشنبه از ظهر تا اوایل شب در سواحل و فراساحل شمالی، مرکزی و فراساحل جنوبی استان بوشهر خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در این راستا نسبت به افزایش ارتفاع موج خلیج فارس، اختلال موقت در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی هشدار داده می شود.

مساعدی ادامه داد: همچنین در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با وزش بادهای شدید شمالی علاوه بر افزایش تلاطم دریا برای استان بوشهر خیزش گرد و خاک محلی پیش بینی می شود.

وی گفت: امروز نیز در برخی از ساعت‌ها با رشد ابر در نواحی جنوبی استان، احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآورشد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان این استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و امروز تا اوایل شب در نواحی جنوبی استان با احتمال وقوع ناپایداری جوی پیش بینی شده است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد دریا ساعت ۰۰:۱۵ دقیقه بامداد و جزر دریا ساعت ۰۸:۵۰ خواهد بود.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای برازجان و خورموج با ۴۰ درجه سانتیگراد بیشترین میزان دما و سایر شهرهای استان بوشهر دمای زیر ۴۰ درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha