۳۰ عکاس از نخستین جشنواره مهارتی برداشت زعفران گلستان استقبال کردند

گرگان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت:۳۰ عکاس مطرح کشور از نخستین جشنواره ملی عکس مهارتی با موضوع برداشت زعفران در روستای وامنان شهرستان آزادشهر استقبال کردند.

به گزارش ایرنا، حمزه کرایلو روز یکشنبه در نشست خبری، اظهار داشت: رقابت عکاسان شرکت کننده در این جشنواره مهارتی طی دو روز کاری (دوم و سوم آبان ماه امسال) و با حضور در روستای وامنان قطب تولید زعفران استان گلستان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، روز سه شنبه سوم آبان ماه امسال برگزاری رویداد «ایده شو» در بخش تولید محتوا با همکاری پارک علم و فناوری استان تدارک دیده شده است.

وی یادآور شد: آیین پایانی جشنواره ملی عکس مهارتی روز چهارشنبه هفته جاری در شهرستان آزادشهر برگزار می‌شود.

کرایلو شناسایی ظرفیت تولید و فرآوری زعفران، معرفی برند زعفران وامنان در کشور، ترویج ایجاد فرصت های شغلی و رونق ‏گردشگری روستایی و ثبات اقتصادی مردم منطقه‏ را از جمله اهداف برگزاری رویداد ملی برشمرد.

گلستان ۶۰۰ هکتار زمین بارده زعفران دارد که پیش بینی تولید میانگین در هر هکتار پنج کیلوگرم کُلاله و در مجموع سه هزار کیلوگرم محصول است.

زمان اوج برداشت گل زعفران از باغ‌های بارور استان گلستان با مساعد بودن شرایط آب و هوایی در آبان ماه تا مدت ۲۰ روز ادامه دارد.

وامنان قطب اصلی پرورش زعفران در استان گلستان به شمار می‌رود که ۲ دهه قبل روحانی روستای وامنان با انتقال پیاز زعفران از استان خراسان رضوی و زراعت در زمین های روستا، سبب گسترش تولید این محصول در این منطقه و روستاهای همجوار شد و زمینه پایداری رونق اقتصادی منطقه را فراهم کرد.

گل‌دهی اقتصادی این محصول از سال دوم آغاز شده و تا هفت سال ادامه دارد.

میزبانی مسابقات ملی مهارت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: ۲۸ استان کشور برای شرکت در بیست و یکمین مسابقات ملی مهارت به میزبانی گلستان در گرگان که ۶ تا ۹ آبان امسال برگزار می‌شود، اعلام آمادگی کرده‌اند.

کرایلو افزود: از این استان‌ها، ۱۱۴ نفر در ۶ رشته فناوری طراحی گرافیک، طراحی و توسعه وب، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، توسعه نرم‌افزارهای موبایل، پردازش ابری و راهکارهای نرم‌افزاری برای کسب و کار به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: این مسابقات با حضور ۳۰ داور از جمله چهار داور گلستانی برگزار می‌شود.

۳۰ عکاس از نخستین جشنواره مهارتی برداشت زعفران گلستان استقبال کردند

ایجاد مرکز آموزش مهارتی فناوری اطلاعات و ارتباطات در علی آبادکتول

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت: مرکز آموزش مهارتی فناوری اطلاعات و ارتباطات استان در شهرستان علی آبادکتول ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: ساخت این مرکز مهارتی نتیجه میزبانی از بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات سال قبل در این استان بوده که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تامین اعتبار شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا خواهد داشت و در سه طبقه ساخته می شود.

کرایلو با توجه به این که در دولت سیزدهم به تخصیص اعتبار فعالیت‌های آموزش مهارتی توجه ویژه شده است، گفت: با این وجود، برای این که هرچه بهتر از ظرفیت این اداره کل در تربیت نیروی انسانی ماهر استان استفاده شود باید نگاه ویژه در حوزه ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز از جمله تجهیز کارگاهی صورت گیرد.

به گفته وی اعتبار تخصیصی به اداره کل فنی و حرفه ای استان گلستان در ۲ سال اخیر نسبت به مدت سال آخر دولت قبل، چهار برابر شد.

وی ادامه داد: اعتبار تجهیز کارگاهی این اداره کل سال قبل ۶۰ میلیارد ریال بود که امسال این رقم به ۱۲۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان همچنین بر استفاده هرچه بهتر از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه آموزش مهارتی تاکید کرد و گفت: اکنون ۷۰۰ آموزشگاه آزاد بخش خصوصی در این استان راه اندازی شده و به فعالیت آموزشی برای تربیت نیروی انسانی ماهر مشغول است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha