شهرستان نیر میزبان جشنواره شعر طنز استان اردبیل شد

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیر اعلام کرد: دومین جشنواره شعر طنز استان اردبیل با میزبانی این شهرستان و با همکاری موسسه فرهنگی و هنری بامداد اشراق برگزار خواهد شد و دبیرخانه این رویداد ادبی و فرهنگی برای دریافت آثار فعال شده است.

رحمان زمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شاعران و طنزپردازان استان اردبیل آثار خود را تا ۱۵ آذر ماه با شماره تلفن ۰۹۳۹۶۷۹۵۹۱۸ از طریق پیام رسان‌های ایتا، بله و واتساپ ارسال با به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیر یا واحد شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ارائه کنند.

وی افزود: تمام قالب‌های شعری با موضوعات آزاد پذیرفته می‌شود و هر شاعر می‌تواند حداکثر سه اثر در ۲ زبان فارسی و ترکی ارسال کند و از شعرای برگزیده، با اهدای هدایای ارزنده در آئین اختتامیه جشنواره تجلیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، شعر طنز از گونه‌های ادبی پر طرفدار است و به‌رغم داشتن نام طنز، درون‌مایه‌ای بسیار جدی و تاثیرگذار دارد و محتوای گزنده و بیدارکننده آن به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم به آسیب‌ها و مسائل اجتماعی می‌پردازد و در همه لایه‌ها و طبقات اجتماعی مخاطبان خود را دارد.

شعر طنز در اردبیل از دیرباز به شکل جریان ادبی پویا و فراگیر با حضور شاعران صاحب اثر به حیات خود ادامه می‌دهد و به گفته صاحب نظران، شعر طنز ترکی استان اردبیل حرفی برای گفتن دارد و از هجویات پرهیز می‌کند و دارای پیام و عفت کلام بوده و برای اصلاح و حذف کاستی‌ها قیام کرده است.

حدود ۴۰ شاعر طنزپرداز در این استان فعالیت دارند که حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر آنها به صورت حرفه‌ای شعر طنز می‌سرایند و صاحب اثر هستند ، نخستین جشنواره شعر طنز در سال گذشته هم در شهرستان نیر برگزار شد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و انجمن‌های ادبی متعددی نظیر ادواری، آل محمد (ص) ، سارماشیق، ختایی، حافظ و استاد شهریار در مرکز و شهرستان‌های این استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha