از تعطیلی ۲ واحد غیرمجاز در دماوند تا توقیف کامیون متخلف محیط زیستی در ری

دماوند - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: ۲ واحد غیر مجاز و آلاینده تفکیک زباله در مهرآباد این شهرستان جمع‌آوری و تعطیل شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی روز شنبه در این باره اظهار داشت: پیرو گزارش و شکایت های مردمی مبنی بر وجود ۲ واحد تفکیک پسماند در اطراف منازل مسکونی مهرآباد، موضوع در دستور کار این اداره قرار گرفت و با توجه به بررسی های بعمل آمده محرز شد واحدهای مورد اشاره بدون مجوز زیست محیطی در محل فعالیت داشته اند.

وی ادامه داد: باتوجه به ایجاد آلودگی های زیست محیطی و تهدید علیه بهداشت عمومی این ۲ واحد، در راستای پیشگیری از استمرار آلودگی ها و اجرای قوانین و مقررات محیط زیست، روز گذشته تعطیل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند تاکید کرد: علاوه بر گشت و پایش های محیط زیستی، گزارش های مردمی نیز یکی از ملاک های عمل برای کنترل و رسیدگی به تخلفات محیط زیستی است که بر این اساس از شهروندان درخواست می شود هر گونه آلودگی و تخریب محیط زیست را سریعا به محیط زیست شهرستان و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

توقیف یک دستگاه کامیون متخلف محیط زیستی در جنوب تهران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری اعلام کرد: یک دستگاه کامیون حامل ضایعات کشتارگاهی در جاده حسن آباد شهرری از سوی مأموران اجرایی این اداره توقیف شد.

از تعطیلی ۲ واحد غیرمجاز در دماوند تا توقیف کامیون متخلف محیط زیستی در ری


در گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران به نقل از محمد رستگاری آمده است: در پی گزارشی از پلیس راه جاده حسن آباد، مبنی بر تردد یک دستگاه کامیون حامل ضایعات غیر بهداشتی کشتارگاهی، موضوع در دستور کار بررسی و پیگیری این اداره قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کامیون مذکور با پخش خونابه در مسیر تردد موجب ایجاد آلودگی زیست محیطی شده بود، افزود: این اداره با پیگیری از مراجع قضایی دستور توقیف این خودرو و راننده متخلف را از مراجع قضایی دریافت کرد و خودرو مذکور توسط مأموران محیط زیست توقیف شد.

رستگاری خاطرنشان کرد: پرونده قانونی برای این متخلف محیط زیستی تشکیل و برای رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شد.
این مسئول در پایان ضمن قدردانی از عوامل انتظامی، قضایی و پلیس راه حسن آباد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی، با شماره ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha