۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۸:۴۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85265899
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خدمات دامپزشکی در ۶۳ روستای گیلان ارائه شد

۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۸:۴۹
کد خبر: 85265899
خدمات دامپزشکی در ۶۳ روستای گیلان ارائه شد

رشت - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: ۶۳ روستای این استان در اجرای اردوهای دامپزشکی از خدمات رایگان بهره‌مند شدند.

دکتر هادی بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیمه نخست امسال ۲۲ اردوی جهادی در ۱۶ شهرستان و ۶۳ روستا با هماهنگی قرارگاه محرومیت‌ زدایی جهاد دامپزشکی گیلان و مشارکت گروه جهادی ضامن آهو، بسیج سازندگی و جامعه مهندسین کشاورزی استان و شهرسـتان‌ها، امور عشایری جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: سمپاشی دام و اماکن دامی، واکسیناسیون دام‌ و طیور بومی، ویزیت رایگان‌ آنها و فعالیت‌های آموزشی و ترویجی از برنامه‌های اردوهای جهادی دامپزشکی در روستاهای استان گیلان است.

بابایی اظهار کرد: در این مدت با توجه به سند تحول دامپزشکی کشور در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه خدمات رسانی رایگان به دامداران و بهره‌برداران مناطق محروم، کم برخوردار و صعب‌العبور گیلان مایه‌کوبی ۱۰۴ هزار و ۱۹۶ نوبت سر در قالب اردوهای جهادی این اداره کل علیه بیماری‌ها انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان گیلان خاطر نشان کرد: با برگزاری اردوهای جهادی در این مدت ۱۵۱ هزار و ۲۵ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند و یک‌هزار و ۵۲۹ دام و طیور ویزیت رایگان شدند.

وی با اشاره به سمپاشی ۵۶ هزار و ۱۳۴ نوبت سر دام و ۹۴ هزار و ۷۵۰ مترمربع جایگاه دام اظهار کرد: برگزاری یک‌هزار و ۶۲ نفر ساعت کلاس‌های ترویجی آموزشی، توزیع هزار و ۲۲۹ بروشور بیماری های واگیر و مشترک و توزیع ۹۰ بسته داروی ضد انگل و آزمایش سرمی بروسلوز برای ۱۱۱ نوبت سر دام از دیگر خدمات رایگان در اجرای اردوی‌های جهادی دامپزشکی در روستاهای گیلان است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان خاطر نشان کرد: واکسن های تزریق در اردوهای جهادی تب برفکی، شاربن، لمپی اسکین، آبله گوسفند و بز، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بروسلوز گاو و گوساله و بره و بزغاله، هاری و نیوکاسل را شامل می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha