۱۲ نفر در استان مرکزی با گاز مونواکسیدکربن دچار مسمومیت شدند

اراک - ایرنا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با سرد شدن هوا در این استان ۱۲ نفر تاکنون با گاز مونواکسیدکربن دچار مسمومیت شدند.

«بهروز ایران‌نژاد» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: زنگ هشدار مسمومیت با مونواکسیدکربن به دنبال برودت هوا در استان مرکزی به صدا درآمده و مردم باید بیشتر مراقب سلامت خود و خانواده باشند.

وی بیان کرد: یکی از عوامل ایجاد مسمومیت با مونواکسیدکربن، احتراق ناقص وسایل گرمایشی همچون بخاری و یا نقص در مسیر خروجی گاز ناشی از احتراق وسائل گازسوز است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: فقدان تهویه کافی در محل نصب این وسائل، وجود موانع در مسیر لوله خروج گاز ناشی از احتراق و یا استفاده از دودکش‌های غیر استاندارد و یا لوله های آکاردئونی با طول غیراستاندارد، عوامل اصلی ایجاد مسمومیت با گاز منوکسید کربن هستند.

وی در ادامه ضمن درخواست اکید از هموطنان به منظور رعایت موارد مورد فوق افزود: گاز مونواکسیدکربن به میزان کم در محیط، باعث ایجاد خواب‌آلودگی، خستگی، سردرد، سرگیجه، تاری دید، ضعف و بی حالی، تهوع و گاهی استفراغ و در غلظت‌های زیاد این گاز در محیط تنفسی، خفگی و مرگ را در پی دارد.

استان مرکزی دارای ۳۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری، ۳۷ پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha